Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Konstrukcija ovjesa vozila za Ultra4 natjecanje (CROSBI ID 419716)

Ocjenski rad | diplomski rad

Škrtić, Antonio Konstrukcija ovjesa vozila za Ultra4 natjecanje / Šagi, Goran (mentor); Zagreb, Fakultet strojarstva i brodogradnje, . 2018

Podaci o odgovornosti

Škrtić, Antonio

Šagi, Goran

hrvatski

Konstrukcija ovjesa vozila za Ultra4 natjecanje

Ultra4 je serija automobilskih utrka u Sjevernoj Americi i Europi koje se odvijaju u najtežim terenskim i vremenskim uvjetima. U ovom radu konstruiran je ovjes Ultra4 trkaćeg vozila, prednji u izvedbi s 3 vodilice, a stražnji u izvedbi s 4 vodilice. U uvodu su navedene opće informacije o natjecanju i napravljen je pregled pravilnika sa zahtjevima za različite kategorije vozila, zatim su prikazane vrste zavisnog ovjesa i njihovi osnovni elementi. Konstrukciji ovjesa pristupit će se na tri različita načina. Prva konstrukcija ovjesa i položaj elemenata ovjesa na vozilu definirani su na temelju iskustvenih pravila koja su rezultat dugogodišnjeg utrkivanja. Napravljen je detaljan proračun amortizera s dvije opruge koji uzima u obzir sve parametre koji utječu na njegov rad i osigurava potpuno funcionalnost amortizera u cijelom hodu ovjesa. Na temelju relevatne literature iz područja dinamike vozila i ovjesa napravljena je matematička analiza najvažnijih parametara koji opisuju zavisan ovjes. Iz analize parametara ovjesa slijedila je druga konstrukcija ovjesa. Na temelju tehničke literature iz područja kinematike i dinamike napravljen je računalni program u programskom jeziku Python koji računa gibanje ovjesa za vertikalni pomak i valjanje krute osovine. Podaci dobiveni kinematičkom analizom su iskorišteni u programu za analizu dinamike vožnje CarSim 8.1. u kojem je napravljen model Ultra4 vozila. Izrađena je procedura s terenom punim neravnina, niskim koeficijentom i različitim nagibima kojom su se pokušali što bolje opisati stvarni uvjeti vožnje. U trećem koraku konstrukcije provedeno je optimiranje parametara ovjesa evolucijskim algoritmom uz korištenje programa napisanog u jeziku Python koji povezuje CarSim s optimizacijskim algoritmima i automatizira izvođenje simulacija. Na temelju rezultata optimiranja konstruiran je treći ovjes. Na kraju su simuliranjem vožnje uspoređena sva tri rješenja ovjesa.

Ultra4 ; off-road ; zavisni ovjes ; 4 link ; kinematika ovjesa ; dinamika vozila ; optimiranje

nije evidentirano

engleski

Suspension Desing of Race Car for Ultra4 Racing

nije evidentirano

Ultra4 ; off-road ; dependent suspension ; 4 link ; suspension kinematics ; vehicle dynamics ; optimization

nije evidentirano

Podaci o izdanju

153

18.05.2018.

obranjeno

Podaci o ustanovi koja je dodijelila akademski stupanj

Fakultet strojarstva i brodogradnje

Zagreb

Povezanost rada

Strojarstvo