Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 939512

Analiza aerodinamičkog opterećenja repa helikoptera NOTAR konfiguracije


Ćosić, Jelena
Analiza aerodinamičkog opterećenja repa helikoptera NOTAR konfiguracije 2011., diplomski rad, diplomski, Fakultet strojarstva i brodogradnje, Zagreb


Naslov
Analiza aerodinamičkog opterećenja repa helikoptera NOTAR konfiguracije
(Analysis of aerodynamic load loads on the tail for the NOTAR helicopter configuration)

Autori
Ćosić, Jelena

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, diplomski

Fakultet
Fakultet strojarstva i brodogradnje

Mjesto
Zagreb

Datum
21.02

Godina
2011

Stranica
67

Mentor
Virag, Zdravko ; Vrdoljak, Milan

Ključne riječi
Rep helikoptera, NOTAR konfiguracija, inducirane brzine, FLUENT, aerodinamički koeficijenti
(Helicopter tail, NOTAR configuration, induced velocity, FLUENT, aerodynamic coefficients)

Sažetak
U radu je napravljena analiza acrodinamičkog opterećenja repa helikoptera NOTAR konfiguracije u vrtložnom tragu glavnog rotora koji se sastoji 0d šest lopatica. Turbulentno strujanje u području oko repa je simulirano uz pomoć računalnog programa FLUENT, a rubni uvjeti Za taj proračun su defmirani pojednostavljenim modelom rotora. Stoga je u prvom dijelu rada definiran matematički model za izračunavanje induciranih brzina iza glavnog rotora promatranog helikoptera MD60ON te razvijen odgovarajući računalni program koji računa inducirane brzinc za različite položaje lopatica rotora u proizvoljno zadanim točkama proslora. U programu se prvo definira geometrija i položaj lopatica glavnog rotora koje se s jednim polprogramom automatski smještaju u promatrani prostor. Zatim se definiraju vrtlozi koji se generiraju na pojedinoj lopatici, odnosno kraku rotora i nastale vrtložne niti iza svake lopatice. Da bi se odredile tražene inducirane brzine bilo je potrebno odrediti postavni kut rotora te iznos generirane cirkulacije. U drugom dijelu rada je izvršena analiza turbulentnog optjecanja repa korištenjem programskog paketa FLUENT, pri čemu su po ulaznoj i boćnim stranicama domene zadane brzine izračunate s pomoću vlastitog programa razvijenog u prvom dijelu. Prvo je izvršena analiza utjecaja udaljenosti ulazne granice (duljine trupa koja ulazi u domenu proračuna). Za slučaj kraće domene ulazni presjek se nalazi tik iza rotora, a za slučaj dulje domene ulazna granica presijeca rotor. U usporedbi rezultata na ove dvije domene je korišten model laminarnog strujanja, a zaključeno je da se aerodinamičko opterećenje u dvije situacije ne razlikuje značajno, pa se nastavilo raditi s kraćom domenom. Na kraju je simulirano nestacionarno turbulentno optjecanje repa, uz pretpostavku da vrijedi pretpostavka 0 kvazistacionarnom strujanju. Pomak lopatice od 60° je podijeljen na dvadest koraka, i u svakom koraku je izvršen proračun stacionarnog strujanja s odgovarajućim induciranim brzinama, kao rubnim uvjetima. Na taj način su dobivene promjene aerodinamičkih koeficijenta u funkciji vremena. Dobivena amplituda osciliranja koeficijenta uzgona od srednje vrijednosti je 88 %, koeficijenta momenta 47 %, a najmanje je odstupanje koeficijenta otpora koje iznosi 22 %.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Zrakoplovstvo, raketna i svemirska tehnika



POVEZANOST RADA


Ustanove
Fakultet strojarstva i brodogradnje, Zagreb

Autor s matičnim brojem:
Jelena Ćosić Lesičar, (329193)