Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Analiza aerodinamičkog opterećenja repa helikoptera NOTAR konfiguracije (CROSBI ID 419707)

Ocjenski rad | diplomski rad

Ćosić, Jelena Analiza aerodinamičkog opterećenja repa helikoptera NOTAR konfiguracije / Virag, Zdravko ; Vrdoljak, Milan (mentor); Zagreb, Fakultet strojarstva i brodogradnje, . 2011

Podaci o odgovornosti

Ćosić, Jelena

Virag, Zdravko ; Vrdoljak, Milan

hrvatski

Analiza aerodinamičkog opterećenja repa helikoptera NOTAR konfiguracije

U radu je napravljena analiza acrodinamičkog opterećenja repa helikoptera NOTAR konfiguracije u vrtložnom tragu glavnog rotora koji se sastoji 0d šest lopatica. Turbulentno strujanje u području oko repa je simulirano uz pomoć računalnog programa FLUENT, a rubni uvjeti Za taj proračun su defmirani pojednostavljenim modelom rotora. Stoga je u prvom dijelu rada definiran matematički model za izračunavanje induciranih brzina iza glavnog rotora promatranog helikoptera MD60ON te razvijen odgovarajući računalni program koji računa inducirane brzinc za različite položaje lopatica rotora u proizvoljno zadanim točkama proslora. U programu se prvo definira geometrija i položaj lopatica glavnog rotora koje se s jednim polprogramom automatski smještaju u promatrani prostor. Zatim se definiraju vrtlozi koji se generiraju na pojedinoj lopatici, odnosno kraku rotora i nastale vrtložne niti iza svake lopatice. Da bi se odredile tražene inducirane brzine bilo je potrebno odrediti postavni kut rotora te iznos generirane cirkulacije. U drugom dijelu rada je izvršena analiza turbulentnog optjecanja repa korištenjem programskog paketa FLUENT, pri čemu su po ulaznoj i boćnim stranicama domene zadane brzine izračunate s pomoću vlastitog programa razvijenog u prvom dijelu. Prvo je izvršena analiza utjecaja udaljenosti ulazne granice (duljine trupa koja ulazi u domenu proračuna). Za slučaj kraće domene ulazni presjek se nalazi tik iza rotora, a za slučaj dulje domene ulazna granica presijeca rotor. U usporedbi rezultata na ove dvije domene je korišten model laminarnog strujanja, a zaključeno je da se aerodinamičko opterećenje u dvije situacije ne razlikuje značajno, pa se nastavilo raditi s kraćom domenom. Na kraju je simulirano nestacionarno turbulentno optjecanje repa, uz pretpostavku da vrijedi pretpostavka 0 kvazistacionarnom strujanju. Pomak lopatice od 60° je podijeljen na dvadest koraka, i u svakom koraku je izvršen proračun stacionarnog strujanja s odgovarajućim induciranim brzinama, kao rubnim uvjetima. Na taj način su dobivene promjene aerodinamičkih koeficijenta u funkciji vremena. Dobivena amplituda osciliranja koeficijenta uzgona od srednje vrijednosti je 88 %, koeficijenta momenta 47 %, a najmanje je odstupanje koeficijenta otpora koje iznosi 22 %.

rep helikoptera, NOTAR konfiguracija, inducirane brzine, FLUENT, aerodinamički koeficijenti

nije evidentirano

engleski

Analysis of aerodynamic load loads on the tail for the NOTAR helicopter configuration

nije evidentirano

helicopter tail, NOTAR configuration, induced velocity, FLUENT, aerodynamic coefficients

nije evidentirano

Podaci o izdanju

67

21.02.2011.

obranjeno

Podaci o ustanovi koja je dodijelila akademski stupanj

Fakultet strojarstva i brodogradnje

Zagreb

Povezanost rada

Zrakoplovstvo, raketna i svemirska tehnika