Arhivska pedagogija kao poticaj zajedničkog rada arhiva i škola (CROSBI ID 251452)
Prilog u časopisu | pregledni rad (znanstveni)
Podaci o odgovornosti
Hofgräff, Darija
hrvatski
Arhivska pedagogija kao poticaj zajedničkog rada arhiva i škola
Arhivi kao javne, baštinske, kulturne i informacijske institucije imaju značajan, ali još uvijek nedovoljno prepoznat i iskorišten, obrazovni potencijal. Zbog toga je potrebno kontinuirano informirati sve sudionike u odgojno-obrazovnom procesu o važnosti arhiva i arhivskog gradiva, koje može doprinijeti učiteljima u pripremi kvalitetne nastave te pomoći učenicima da kroz vizualno praćenje nastavnih sadržaja razviju vještinu povijesnog razmišljanja što je sigurno puno zanimljivije i kreativnije od samog učenja iz knjiga. Uspostavljanjem i održavanjem suradnje s odgojno-obrazovnim institucijama doprinijelo bi se pripremi materijala za radionice, zatim digitalizaciji i prilagodbi arhivskog gradiva potrebama nastave te poduprlo njihovo objavljivanje na mrežnim stranicama arhiva. Osim toga, izradom elektroničkih materijala na temelju arhivskog gradiva te uputa na koji način proučavati i interpretirati arhivsko gradivo, dodatno bi se unaprijedila informacijska pismenost kod učenika. Ujedno bi to bio vrijedan poticaj arhivskoj struci da sustavno pristupiti razvoju pedagoškog segmenta arhivske djelatnosti.
obrazovni potencijal arhiva, arhivska pedagogija, kurikulum nastave povijesti, izvanučionička nastva, interdisciplinarana suradnja, informacijska pismenost, digitalizacija gradiva.
nije evidentirano
engleski
Archives pedagogy as encouragement for cooperation between archives and schools
nije evidentirano
archives education potential, archives pedagogy, history curriculum, out of classroom learning, interdisciplinary cooperation, information literacy, digitalization
nije evidentirano