Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi

Ponzonijevih deset slika u svodu glavnog oltara splitske katedrale: razmatranja o stilsko-oblikovnim svojstvima, izvornoj funkciji i ikonografsko-ikonološkom aspektu (CROSBI ID 251394)

Prilog u časopisu | izvorni znanstveni rad | međunarodna recenzija

Čapeta Rakić, Ivana Ponzonijevih deset slika u svodu glavnog oltara splitske katedrale: razmatranja o stilsko-oblikovnim svojstvima, izvornoj funkciji i ikonografsko-ikonološkom aspektu // Radovi Instituta za povijest umjetnosti, 2018 (2018), 42; 125-140. doi: 10.31664/ ripu.2018.42.09

Podaci o odgovornosti

Čapeta Rakić, Ivana

hrvatski

Ponzonijevih deset slika u svodu glavnog oltara splitske katedrale: razmatranja o stilsko-oblikovnim svojstvima, izvornoj funkciji i ikonografsko-ikonološkom aspektu

U članku se donose nove hipoteze o stilsko- oblikovnim svojstvima i izvornoj funkciji Ponzonijevih deset slika na platnu, koje su između 1682. i 1689. godine umetnute u drveni, kasetirani svod glavnoga oltara splitske katedrale, a nastale su nekih pedesetak godina ranije od toga. Na temelju materijalnih ukaza i interpretacije već objavljenih arhivskih podataka, autorica predlaže izvorni oblik slikarske cjeline kao jedinstvenog poliptiha u funkciji pokrovne pale (pale feriale) za veliku, srebrnu, gotičku palu Ivana Gerardova iz Pesara. Svoju hipotezu autorica potkrepljuje srodnim poredbenim primjerima unutar jadranskog bazena. Također razrađuje ikonografsko- ikonološki aspekt slikarske cjeline koji je po svoj prilici osmišljen kao vizualno didaktičko sredstvo u službi propovijedi s nizom euharistijskih Exempla i njihovih starozavjetnih prefiguracija koje su trebale poduprijeti nauk o transsupstancijaciji. Narudžbu ovog složenog ikonografskog niza autorica povezuje s pojačanom potrebom posttridentinske crkve u osnaživanju kršćanske vjere uslijed vjerskih i političkih previranja unutar splitske nadbiskupije tijekom 17. stoljeća.

Split, slikarstvo, Matteo Ponzoni-Pončun, Sforza Ponzoni, srednji vijek, Exempla, 17. stoljeće, ikonografija, ikonologija, euharistija, protestantizam

nije evidentirano

engleski

Ten Paintings by Matteo Ponzoni above the Main Altar of the Split Cathedral: Considerations on Design and Style, the Original Function, and the Iconographic-Iconological Aspect

nije evidentirano

Split, Painting, Matteo Ponzoni, Sforza Ponzoni, Middle Ages, Exempla, 17th Century, Iconography, Iconology, Eucharist, Protestantism

nije evidentirano

Podaci o izdanju

2018 (42)

2018.

125-140

objavljeno

0350-3437

1845-4534

10.31664/ ripu.2018.42.09

Povezanost rada

Povijest umjetnosti

Poveznice
Indeksiranost