Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 938816

Komunikacijska kampanja Islamske države: DABIQ, 2014-2015


Havel, Boris
Komunikacijska kampanja Islamske države: DABIQ, 2014-2015 // Anali hrvatskog politološkog društva, 14 (2017), 1; 215-233 doi:10.20901/an.14.10 (domaća recenzija, pregledni rad, znanstveni)


CROSBI ID: 938816 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Komunikacijska kampanja Islamske države: DABIQ, 2014-2015
(Communication Campaign of the Islamic State: Dabiq, 2014-2015)

Autori
Havel, Boris

Izvornik
Anali hrvatskog politološkog društva (1845-6707) 14 (2017), 1; 215-233

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, pregledni rad, znanstveni

Ključne riječi
Islamska država ; Bliski istok ; islamizam ; terorizam ; kalifat ; komunikacijska kampanja
(i Islamic State ; Middle East ; Islamism ; terrorism ; caliphate ; communication campaign)

Sažetak
Sadržaj i poruke komunikacijske kampanje Islamske države od proglašenja kalifata u srpnju 2014. do kraja 2015. bitno su drukčiji od promidžbe i komunikacije drugih poznatih islamističkih skupina s Bliskog istoka. Pozornost su isprva plijenile bolja kvaliteta produkcije i nezamisliva morbidnost prizora. No važnija je razlika u idejnom sadržaju i autentičnosti motiva, metoda i ciljeva. Islamska država obraća se muslimanima koji su upućeni u kanonske tekstove, normativne tradicije i autoritativna tumačenja islamske vjere i zakona. Oni prihvaćaju mnoga temeljna načela radikalnog tumačenja islama, no trebalo ih je uvjeriti u to da Islamska država obnovlja legitimni kalifat i da je Abu Bakir El Bagdadi istinski amirul-muminin. U komunikacijskoj kampanji 2014–2015. upadljivo je bilo nepozivanje na ideološke razloge ili pritužbe zbog ekonomske, kolonijalne, nacionalne, rasne ili druge ugroženosti. Pokazana je i posvemašnja nezainteresiranost za stvaranje pozitivne slike o sebi među nemuslimanima i umjerenim muslimanima na Zapadu i drugdje. Ako Zapad prepozna razinu autentičnosti kojom se u komunikacijskoj kampanji predstavljaju motivi, sredstva i ciljevi Islamske države, studiozniji pristup mogao bi biti važan korak u suzbijanju ideje kalifata i njegova utjecaja na islamski svijet.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Politologija, Informacijske i komunikacijske znanosti, Interdisciplinarne društvene znanosti



POVEZANOST RADA


Ustanove:
Fakultet političkih znanosti, Zagreb

Profili:

Avatar Url Boris Havel (autor)

Citiraj ovu publikaciju

Havel, Boris
Komunikacijska kampanja Islamske države: DABIQ, 2014-2015 // Anali hrvatskog politološkog društva, 14 (2017), 1; 215-233 doi:10.20901/an.14.10 (domaća recenzija, pregledni rad, znanstveni)
Havel, B. (2017) Komunikacijska kampanja Islamske države: DABIQ, 2014-2015. Anali hrvatskog politološkog društva, 14 (1), 215-233 doi:10.20901/an.14.10.
@article{article, author = {Havel, B.}, year = {2017}, pages = {215-233}, DOI = {10.20901/an.14.10}, keywords = {Islamska dr\v{z}ava, Bliski istok, islamizam, terorizam, kalifat, komunikacijska kampanja}, journal = {Anali hrvatskog politolo\v{s}kog dru\v{s}tva}, doi = {10.20901/an.14.10}, volume = {14}, number = {1}, issn = {1845-6707}, title = {Komunikacijska kampanja Islamske dr\v{z}ave: DABIQ, 2014-2015}, keyword = {Islamska dr\v{z}ava, Bliski istok, islamizam, terorizam, kalifat, komunikacijska kampanja} }
@article{article, author = {Havel, B.}, year = {2017}, pages = {215-233}, DOI = {10.20901/an.14.10}, keywords = {i Islamic State, Middle East, Islamism, terrorism, caliphate, communication campaign}, journal = {Anali hrvatskog politolo\v{s}kog dru\v{s}tva}, doi = {10.20901/an.14.10}, volume = {14}, number = {1}, issn = {1845-6707}, title = {Communication Campaign of the Islamic State: Dabiq, 2014-2015}, keyword = {i Islamic State, Middle East, Islamism, terrorism, caliphate, communication campaign} }

Časopis indeksira:


  • Scopus


Citati





    Contrast
    Increase Font
    Decrease Font
    Dyslexic Font