Nastavne metode u edukaciji zdravstvenih djelatnika (CROSBI ID 661906)
Prilog sa skupa u zborniku | sažetak izlaganja sa skupa | domaća recenzija
Podaci o odgovornosti
Debeljak De Martini, Ana ; Ristić, Renato ; Potočnjak, Jasminka
hrvatski
Nastavne metode u edukaciji zdravstvenih djelatnika
Edukacija zdravstvenih djelatnika kroz formalnu nastavu često se odvija ex cathedra, gdje predavač prenosi znanje, a učenici/studenti su slušači. Tijekom studija studenti zdravstva moraju ovladati digitalnim vještinama kako bi povećali svoju učinkovitost. Stoga je potrebno da nastavni proces bude moderan i kvalitetan. Cilj istraživanja: Kroz anketiranje ispitati zadovoljstvo metodama poučavanja, poznavanje suvremenih alata u nastavi te stupanj motivacije kod studenata/učenika te zdravstvenih djelatnika sa završenim formalnim školovanjem. Metode: Provedena je anonimna anketa na uzorku od 531 ispitanika. Za potrebe istraživanja konstruiran je strukturirani upitnik koji je izrađen na principu petostupanjske Likertove ljestvice. Anketa se sastoji od sociodemografskih podataka (spol, dob, mjesto školovanja i razina obrazovanja), tvrdnji za procjenu motivacije te tvrdnji za procjenu nastavnih metoda. Kod 23 ispitanika u tijeku je srednjoškolsko obrazovanje (4, 33 %), 179 su završili srednju zdravstvenu školu (33, 71%), 106 su studenti zdravstva (19, 96 %), 170 prvostupnici (32, 02 %), 18 ih je diplomiralo (3, 39 %), a 35 magistriralo (6, 59 %). Rezultati: Istraživanje je pokazalo da su tvrdnje o motivaciji za prisustvovanje predavanju ocjenjene prosječnom ocjenom od 3, 39 (zanimljiva i poticajna predavanja, odlazim jer moram i sl.). Tvrdnje koje se odnose na poznavanje suvremenih nastavnih metoda i njihovu primjenu u nastavi ocjenjene su prosjekom od 1, 49 (Schoology, Kahoot i dr.). Zaključak: Iz provedene ankete može se zaključiti da postoji potreba za modernizacijom i prilagođavanjem predavačkih metoda novim generacijama studenata. Uvođenje suvremenih digitalnih alata u nastavu učinit će je modernijom i kreativnijom, a time povećati i motivaciju za učenje i sudjelovanje u nastavnom procesu.
obrazovanje, predavačke metode, motivacija
nije evidentirano
engleski
Teaching methods in education of health professionals
nije evidentirano
education, lecture methods, motivation
nije evidentirano
Podaci o prilogu
54-54.
2018.
objavljeno
Podaci o matičnoj publikaciji
OBRAZOVANJE I ISTRAŽIVANJE ZA KVALITETNU ZDRAVSTVENU PRAKSU
Lučanin, Damir ; Pavić, Jadranka ; Bošnir, Jasna ; Feher Turković, Lana ; Racz, Aleksandar ; Rađenović, Ozren ; Roić, Goran ; Schuster, Snježana ; Sedić, Biserka
Zagreb: Zdravstveno veleučilište Zagreb
978-953-6239-64-1
Podaci o skupu
17. konferencija medicinskih sestara i tehničara ; 3. konferencija zdravstvenih profesija u medijima
predavanje
22.03.2018-23.03.2018
Opatija, Hrvatska
Povezanost rada
Pedagogija, Kognitivna znanost (prirodne, tehničke, biomedicina i zdravstvo, društvene i humanističke znanosti)