Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 937968

Mozak (ni)je za čitanje: Kritičko čitanje za kritičko građanstvo


Peti-Stantić, Anita
Mozak (ni)je za čitanje: Kritičko čitanje za kritičko građanstvo, 2018. (popularan rad).


Naslov
Mozak (ni)je za čitanje: Kritičko čitanje za kritičko građanstvo
(Our brain is (not) for reading: Critical reading for critical citizenship)

Autori
Peti-Stantić, Anita

Izvornik
Https://gkr.hr/Magazin/Teme/Mozak-ni-je-za-citanje-Kriticko-citanje-za-kriticko-gradanstvo

Vrsta, podvrsta
Ostale vrste radova, popularan rad

Godina
2018

Ključne riječi
Kritičko čitanje ; čitanje s razumijevanjem ; mozak
(Critical reading ; reading comprehension ; brains)

Sažetak
Čitalačka pismenost, kako je danas razumijemo, obuhvaća elementarnu pismenost, ali i čitanje i razumijevanje kao međusobno tijesno isprepletene aktivnosti koje jedna drugoj otvaraju mjesto. Koliko god je naš mozak strukturiran za svladavanje jezika, toliko nije predviđen za čitanje, nego se putevi koji omogućuju čitanje, a posebno čitanje s razumijevanjem, u svakom od nas stvaraju iznova i individualno. Stoga se na razvoju kombinatornih čitateljskih sposobnosti treba raditi svjesno i postupno.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Filologija, Kognitivna znanost (prirodne, tehničke, biomedicina i zdravstvo, društvene i humanističke znanosti), Obrazovne znanosti (psihologija odgoja i obrazovanja, sociologija obrazovanja, politologija obrazovanja, ekonomika obrazovanja, antropologija obrazovanja, neuroznanost i rano učenje, pedagoške discipline)



POVEZANOST RADA


Projekt / tema
HRZZ-IP-2016-06-1210 - Modeliranje mentalne gramatike hrvatskoga: ograničenja informacijske strukture (Anita Peti-Stantić, )

Ustanove
Filozofski fakultet, Zagreb

Autor s matičnim brojem:
Anita Peti-Stantić, (171263)