Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi

Uvod u pedagogiju slobodnog vremena (CROSBI ID 16400)

Autorska knjiga | udžbenik | domaća recenzija

Livazović, Goran Uvod u pedagogiju slobodnog vremena. Osijek : Zagreb: Hrvatska sveučilišna naklada ; Filozofski fakultet Sveučilišta Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku, 2018

Podaci o odgovornosti

Livazović, Goran

Grafičko-likovni urednik: Rezo, Krešimir

Lektura: Tanacković Faletar, Goran

hrvatski

Uvod u pedagogiju slobodnog vremena

Knjiga "Uvod u pedagogiju slobodnog vremena" predstavlja pregled geneze jedne od suvremenijih pedagogijskih disciplina. Naime u svjetskoj i našoj znanstvenoj tradiciji tema slobodnog vremena prvobitno se obrađivala u području flozofje i sociologije, dok se u znanosti o odgoju pedagogija slobodnog vremena javlja na početku šezdesetih godina prošloga stoljeća u stručnoj periodici, a do kraja dvadesetog stoljeća snažnije razvija kroz znanstvena istraživanja, objavljivanjem opsežnijih studija te triju cjelovitih knjiga koje neposredno obrađuju slobodno vrijeme u pedagoškoj teoriji i praksi. Iz tog razdoblja prepoznavanja važnosti slobodnih aktivnosti učenika izvire i potreba za uvođenjem sadržaja iz slobodnog vremena u nastavni plan i program studija pedagogije na sveučilišnoj razini. Ipak, ova knjiga teži premostiti višegodišnji manjak aktualne i referentne pedagogijske literature iz vrlo plodnog područja interdisciplinarnog istraživanja fenomena slobodnog vremena. Tekst je pokušaj sustavnog strukturiranja znanstvene discipline kao istraživačkog i nastavno-praktičnog područja s ciljem boljeg razumijevanja jednog integralnog područja života suvremenog čovjeka. Sadržajna obrada podrazumijeva analitički i komparativni pristup, kao konstruktivnu podlogu uočavanja i usvajanja znanja ne samo o povijesnoj i kulturološkoj već i o filozofskoj, sociologijskoj, ekonomskoj te, nadasve, pedagogijskoj dimenziji fenomena slobodnog vremena. Cilj knjige je vezan uz poticanje interesa i osiguravanje uvida u najnovije spoznaje o slobodnom vremenu, ali i uz postizanje nužne znanstvene težine i informativnosti bez obzira na profil čitatelja i svrhu uporabe – kao znanstvene studije ili sveučilišnog udžbenika. Važan je dio knjige posvećen pedagogijskom poimanju slobodnog vremena, kroz sustavno izlaganje odgojno- obrazovne uloge slobodnog vremena, smjernica i preporuka za njegovu kulturnu organizaciju i provedbu, primarno sa svrhom doprinosa funkcijama odmora, rekreacije i razvoja ličnosti svakog pojedinca, ali i društvene zajednice. U tom smislu operacionalizirane su preporuke o osposobljavanju pedagoških stručnjaka za rad u slobodnom vremenu s ciljem promicanja odgoja „kroz“ i „za“ slobodno vrijeme.Ovaj tekst predstavlja pokušaj znanstveno utemeljene studije i udžbenika u području odgoja i obrazovanja te može pomoći suvremenom shvaćanju predmeta pedagogijske znanosti kroz iskorak iz tradicionalnih okvira učenja i poučavanja u obitelji i školi. Kao takva, knjiga može poslužiti i kao znanstvena studija, udžbenik ili priručnik mnogima – od učenika i studenata, pa sve do učitelja, pedagoga, roditelja i znanstvenih djelatnika različitih profila.

kultura, odgoj, obrazovanje, slobodno vrijeme, dokolica, pedagogija slobodnog vremena, životni stil

Knjiga je objavljena u nakladi Filozofskog fakulteta Sveučilišta J.J. Strossmayera u Osijeku i Hrvatske sveučilišne naklade Zagreb, uz financijsku potporu Ministarstva znanosti i obrazovanja Republike Hrvatske

engleski

Introduction to the Pedagogy of Leisure

nije evidentirano

culture, education, free time, leisure, pedagogy of leisure, lifestyle

nije evidentirano

Podaci o izdanju

Osijek : Zagreb: Hrvatska sveučilišna naklada ; Filozofski fakultet Sveučilišta Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku

2018.

978-953-169-386-8

365

objavljeno

Povezanost rada

Pedagogija

Poveznice