Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 937756

Uvod u pedagogiju slobodnog vremena


Livazović, Goran
Uvod u pedagogiju slobodnog vremena, Osijek, Zagreb: Hrvatska sveučilišna naklada, Zagreb ; Sveučilište J. J. Strossmayera u Osijeku, Filozofski fakultet, 2018 (Udžbenik)


Naslov
Uvod u pedagogiju slobodnog vremena
(Introduction to the Pedagogy of Leisure)

Autori
Livazović, Goran

Vrsta, podvrsta i kategorija knjige
Autorske knjige, udžbenik, znanstvena

Izdavač
Hrvatska sveučilišna naklada, Zagreb ; Sveučilište J. J. Strossmayera u Osijeku, Filozofski fakultet

Grad
Osijek, Zagreb

Godina
2018

Stranica
365

ISBN
978-953-169-386-8

Ključne riječi
Kultura, odgoj, obrazovanje, slobodno vrijeme, dokolica, pedagogija slobodnog vremena, životni stil
(Culture, education, free time, leisure, pedagogy of leisure, lifestyle)

Sažetak
Knjiga "Uvod u pedagogiju slobodnog vremena" predstavlja pregled geneze jedne od suvremenijih pedagogijskih disciplina. Naime u svjetskoj i našoj znanstvenoj tradiciji tema slobodnog vremena prvobitno se obrađivala u području flozofje i sociologije, dok se u znanosti o odgoju pedagogija slobodnog vremena javlja na početku šezdesetih godina prošloga stoljeća u stručnoj periodici, a do kraja dvadesetog stoljeća snažnije razvija kroz znanstvena istraživanja, objavljivanjem opsežnijih studija te triju cjelovitih knjiga koje neposredno obrađuju slobodno vrijeme u pedagoškoj teoriji i praksi. Iz tog razdoblja prepoznavanja važnosti slobodnih aktivnosti učenika izvire i potreba za uvođenjem sadržaja iz slobodnog vremena u nastavni plan i program studija pedagogije na sveučilišnoj razini. Ipak, ova knjiga teži premostiti višegodišnji manjak aktualne i referentne pedagogijske literature iz vrlo plodnog područja interdisciplinarnog istraživanja fenomena slobodnog vremena. Tekst je pokušaj sustavnog strukturiranja znanstvene discipline kao istraživačkog i nastavno-praktičnog područja s ciljem boljeg razumijevanja jednog integralnog područja života suvremenog čovjeka. Sadržajna obrada podrazumijeva analitički i komparativni pristup, kao konstruktivnu podlogu uočavanja i usvajanja znanja ne samo o povijesnoj i kulturološkoj već i o filozofskoj, sociologijskoj, ekonomskoj te, nadasve, pedagogijskoj dimenziji fenomena slobodnog vremena. Cilj knjige je vezan uz poticanje interesa i osiguravanje uvida u najnovije spoznaje o slobodnom vremenu, ali i uz postizanje nužne znanstvene težine i informativnosti bez obzira na profil čitatelja i svrhu uporabe – kao znanstvene studije ili sveučilišnog udžbenika. Važan je dio knjige posvećen pedagogijskom poimanju slobodnog vremena, kroz sustavno izlaganje odgojno- obrazovne uloge slobodnog vremena, smjernica i preporuka za njegovu kulturnu organizaciju i provedbu, primarno sa svrhom doprinosa funkcijama odmora, rekreacije i razvoja ličnosti svakog pojedinca, ali i društvene zajednice. U tom smislu operacionalizirane su preporuke o osposobljavanju pedagoških stručnjaka za rad u slobodnom vremenu s ciljem promicanja odgoja „kroz“ i „za“ slobodno vrijeme.Ovaj tekst predstavlja pokušaj znanstveno utemeljene studije i udžbenika u području odgoja i obrazovanja te može pomoći suvremenom shvaćanju predmeta pedagogijske znanosti kroz iskorak iz tradicionalnih okvira učenja i poučavanja u obitelji i školi. Kao takva, knjiga može poslužiti i kao znanstvena studija, udžbenik ili priručnik mnogima – od učenika i studenata, pa sve do učitelja, pedagoga, roditelja i znanstvenih djelatnika različitih profila.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Pedagogija

Napomena
Knjiga je objavljena u nakladi Filozofskog fakulteta Sveučilišta J.J. Strossmayera u Osijeku i Hrvatske sveučilišne naklade Zagreb, uz financijsku potporu Ministarstva znanosti i obrazovanja Republike Hrvatske



POVEZANOST RADA


Ustanove
Filozofski fakultet, Osijek

Autor s matičnim brojem:
Goran Livazović, (311806)