Jezična nadarenost - teorijska razmatranja i praktične implikacije za nastavu ruskoga jezika (CROSBI ID 61150)
Prilog u knjizi | izvorni znanstveni rad | domaća recenzija
Podaci o odgovornosti
Jajić Novogradec, Marina
hrvatski
Jezična nadarenost - teorijska razmatranja i praktične implikacije za nastavu ruskoga jezika
U radu se raspravlja o jezičnoj nadarenosti kao bitnom kognitivnom čimbeniku u području ovladavanja inim jezikom (OVIJ). Prikazat će se određenje i shvaćanje jezične nadarenosti u literaturi OVIJ-a, te će se dati kratki pregled novijih istraživanja jezične nadarenosti, koja mogu doprinijeti daljnjem razvoju teorijskih i praktičnih implikacija za nastavu ruskoga jezika. Darovitost se često javlja predmetom psiholoških istraživanja, međutim sve je veće zanimanje stručnjaka za navedenu pojavu i u kontekstu OVIJ-a. Važno je naglasiti da se pojam jezične nadarenosti u literaturi zamjenjuje i pojmovima jezični talent, jezična sposobnost (Mihaljević Djigunović 1998), inteligencija (Dörnyei 2005), jezična intuicija, te jezična dosjetka (Igna 2012), koji su više manje istoznačni, no ovisni su o kontekstu istraživanja. Značajan dio nastave stranoga jezika čini prepoznavanje jezično nadarenih učenika u svrhu poboljšanja procesa učenja za takvu skupinu učenika, a to može istovremeno dovesti i do razvijanja novih studija o jezičnoj nadarenosti.
jezična nadarenost ; nastava ruskoga jezika ; ovladavanje inim jezikom (OVIJ)
nije evidentirano
engleski
Language aptitude - theoretical thinking and practical implications on Russian language teaching
nije evidentirano
language aptitude ; Russian language teaching ; second language acquisition (SLA)
nije evidentirano
Podaci o prilogu
234-242.
objavljeno
Podaci o knjizi
Ukrajinistika na Sveučilištu u Zagrebu: 20 godina / Ukrajinistyka v Zagrebs'komu universyteti: 20 rokiv
Čelić, Željka ; Fuderer, Tetyana
Zagreb: FF Press
2018.
978-953-175-686-0