Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 937085

Jezična nadarenost - teorijska razmatranja i praktične implikacije za nastavu ruskoga jezika


Jajić Novogradec, Marina
Jezična nadarenost - teorijska razmatranja i praktične implikacije za nastavu ruskoga jezika // Ukrajinistika na Sveučilištu u Zagrebu: 20 godina / Ukrajinistyka v Zagrebs'komu universyteti: 20 rokiv / Čelić, Željka ; Fuderer, Tetyana (ur.).
Zagreb: FF press, 2018. str. 234-242


Naslov
Jezična nadarenost - teorijska razmatranja i praktične implikacije za nastavu ruskoga jezika
(Language aptitude - theoretical thinking and practical implications on Russian language teaching)

Autori
Jajić Novogradec, Marina

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Poglavlja u knjigama, pregledni

Knjiga
Ukrajinistika na Sveučilištu u Zagrebu: 20 godina / Ukrajinistyka v Zagrebs'komu universyteti: 20 rokiv

Urednik/ci
Čelić, Željka ; Fuderer, Tetyana

Izdavač
FF press

Grad
Zagreb

Godina
2018

Raspon stranica
234-242

ISBN
978-953-175-686-0

Ključne riječi
jezična nadarenost, nastava ruskoga jezika, ovladavanje inim jezikom (OVIJ)
(language aptitude, Russian language teaching, second language acquisition (SLA))

Sažetak
U radu se raspravlja o jezičnoj nadarenosti kao bitnom kognitivnom čimbeniku u području ovladavanja inim jezikom (OVIJ). Prikazat će se određenje i shvaćanje jezične nadarenosti u literaturi OVIJ-a, te će se dati kratki pregled novijih istraživanja jezične nadarenosti, koja mogu doprinijeti daljnjem razvoju teorijskih i praktičnih implikacija za nastavu ruskoga jezika. Darovitost se često javlja predmetom psiholoških istraživanja, međutim sve je veće zanimanje stručnjaka za navedenu pojavu i u kontekstu OVIJ-a. Važno je naglasiti da se pojam jezične nadarenosti u literaturi zamjenjuje i pojmovima jezični talent, jezična sposobnost (Mihaljević Djigunović 1998), inteligencija (Dörnyei 2005), jezična intuicija, te jezična dosjetka (Igna 2012), koji su više manje istoznačni, no ovisni su o kontekstu istraživanja. Značajan dio nastave stranoga jezika čini prepoznavanje jezično nadarenih učenika u svrhu poboljšanja procesa učenja za takvu skupinu učenika, a to može istovremeno dovesti i do razvijanja novih studija o jezičnoj nadarenosti.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Filologija



POVEZANOST RADA


Ustanove
Filozofski fakultet, Zagreb

Profili:

Avatar Url Marina Jajić Novogradec (autor)

Citiraj ovu publikaciju

Jajić Novogradec, Marina
Jezična nadarenost - teorijska razmatranja i praktične implikacije za nastavu ruskoga jezika // Ukrajinistika na Sveučilištu u Zagrebu: 20 godina / Ukrajinistyka v Zagrebs'komu universyteti: 20 rokiv / Čelić, Željka ; Fuderer, Tetyana (ur.).
Zagreb: FF press, 2018. str. 234-242
Jajić Novogradec, M. (2018) Jezična nadarenost - teorijska razmatranja i praktične implikacije za nastavu ruskoga jezika. U: Čelić, Ž. & Fuderer, T. (ur.) Ukrajinistika na Sveučilištu u Zagrebu: 20 godina / Ukrajinistyka v Zagrebs'komu universyteti: 20 rokiv. Zagreb, FF press, str. 234-242.
@inbook{inbook, author = {Jaji\'{c} Novogradec, M.}, year = {2018}, pages = {234-242}, keywords = {language aptitude, Russian language teaching, second language acquisition (SLA)}, isbn = {978-953-175-686-0}, title = {Language aptitude - theoretical thinking and practical implications on Russian language teaching}, keyword = {language aptitude, Russian language teaching, second language acquisition (SLA)}, publisher = {FF press}, publisherplace = {Zagreb} }