Multimedijski sadržaji i odgoj djece vrtićkog uzrasta (CROSBI ID 419404)
Ocjenski rad | diplomski rad
Podaci o odgovornosti
Jukić, Marija
Petani, Rozana
hrvatski
Multimedijski sadržaji i odgoj djece vrtićkog uzrasta
Suvremeni odgoj je poprimio nove značajke ; pod utjecajem tehnološkog razvoja u svijetu, tehnologija se uvukla i u obiteljski život. Roditelji su ti koji nose ulogu koordinatora multimedijskih sadržaja dostupnih djeci. Važno je da su roditelji medijski kompetentni kako bi mogli tu kompetenciju prenositi na svoju djecu i pobrinuti se da djeca postanu medijski pismena. U ovom istraživanju naglasak je na korištenju multimedijskih sadržaja iz perspektive roditelja ̶ cilj istraživanja je bio ispitati povezanost multimedijskih sadržaja i odgoja djece u dobi ranog djetinjstva (vrtićki uzrast), odnosno koliko često i s kojom svrhom roditelji dopuštaju djeci gledanje ovakvih sadržaja, stavove prema korištenju istih u određenim situacijama i o multimedijskim sadržajima općenito. Istraživanje je provedeno tijekom lipnja u tri dječja vrtića na području Splita i Solina. Korišten je prigodno sastavljen upitnik od otvorenog i pretežito zatvorenog tipa pitanja kojeg su ispunjavali roditelji djece koja pohađaju spomenute dječje vrtiće (ukupno 122 roditelja od čega 72 majke i 50 očeva). Deskriptivnom analizom utvrđene su frekvencije i postotci s obzirom na spol, dob i obrazovanje, a posebno za svaku česticu upitnika. Rasprava i interpretacija rezultata su bazirani na razlikama prema varijablama, a dobiveni rezultati upućuju na neke razlike u odnosu očeva i majki prema ulozi multimedijskih sadržaja u odgoju djece, na razlike s obzirom na stupanj obrazovanja, a nešto manje je dobnih razlika. Očevi koriste širi raspon situacija u kojima je gledanje multimedijskih sadržaja dopušteno u odnosu na majke, procjenjuju da djeca više vremena provode uz multimedijski sadržaj nego majke te da koriste više uređaja nego što to majke misle. Roditelji nižeg stupnja obrazovanja blažih su stavova od roditelja s višim ili visokim stupnjem obrazovanja, a uloga dobi roditelja u svim problemima istraživanja ne omogućava konkretni zaključak jer su prilično različiti rezultati po česticama. Uglavnom roditelji nemaju stroga pravila o ograničenju gledanja multimedijskog sadržaja, ali većinom pomno prate koje sadržaje njihova djeca gledaju ̶ upoznati su sa sadržajima, gledaju ih s djecom i pričaju o tome s njima, a djeca ne smiju gledati što požele ni sami birati sadržaje.
medijska kompetencija, multimedijski sadržaj, odgojne metode, rano djetinjstvo, roditeljski nadzor
nije evidentirano
engleski
Multimedial content and raising preschool children
nije evidentirano
early childhood, media competence, multimedial content, parental control, raising methods.
nije evidentirano
Podaci o izdanju
85
28.09.2017.
obranjeno
Podaci o ustanovi koja je dodijelila akademski stupanj
Odjel za pedagogiju
Zadar