Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi

Gratia praesupponit naturam. Pokušaj obnove skolastičkog aksioma (CROSBI ID 250683)

Prilog u časopisu | izvorni znanstveni rad | međunarodna recenzija

Vulić, Boris Gratia praesupponit naturam. Pokušaj obnove skolastičkog aksioma // Diacovensia : teološki prilozi, 26 (2018), 1; 81-93

Podaci o odgovornosti

Vulić, Boris

hrvatski

Gratia praesupponit naturam. Pokušaj obnove skolastičkog aksioma

U članku se suvremena nezastupljenost aksioma »milost pretpostavlja narav« prepoznaje kao providonosna prilika za njegovu obnovu u teologiji i duhovnosti. Nakon naznake nekih od uzroka zapostavljanja ovoga skolastičkog aksioma, u drugom se poglavlju tumači njegova teološka unutrašnjost kroz pokušaj odgovora na neiscrpno pitanje odnosa milosti i naravi. Treće poglavlje donosi daljnja pojašnjenja kroz aksiome »milost ne uništava narav« i »milost usavršava narav«. U analogiji s Kristovim utjelovljenjem, postaje očito da se narav, odnosno stvorenost, treba uvijek shvaćati u perspektivi milosti, koja je prva činjenica povijesti spasenja. Vraćanje i produbljivanje ovih aksioma doprinosi povezivanju cjelokupne povijesti spasenja, ali i povijesti teologije i duhovnosti, te dubljem razumijevanju onoga što je istinski naravno te onoga što je božansko, milosno, a što kao dar i mogućnost čovjeka određuje sve do temelja njegove stvorene naravi.

milost ; narav ; stvaranje ; povijest spasenja ; spasenje u Kristu ; grijeh

nije evidentirano

engleski

Gratia Praesupponit Naturam. An Attempt to Renew the Scholastic Axiom

In the article, the contemporary lack of representation of the axiom “grace presumes nature” is recognized as a providential opportunity for its renewal in theology and spirituality. After indicating some of the causes for neglecting this scholastic axiom, the second chapter interprets its theological interiority through an attempt to answer the inexhaustible question of the relationship of grace and nature. The third chapter brings further clarification through the axioms “grace does not destroy nature” and “grace perfects nature”. In analogy with Christ’s incarnation, it becomes apparent that nature, or creation, should always be understood in the perspective of grace, which is the first fact of the history of salvation. The restoration and deepening of these axioms contributes to linking the entire history of salvation, but also the history of theology and spirituality, and to a deeper understanding of what is truly natural and what is divine, graceful, and what as a gift and opportunity defines a man to the very foundation of his created nature.

grace ; nature ; creation ; salvation history ; salvation in Christ ; sin

nije evidentirano

Podaci o izdanju

26 (1)

2018.

81-93

objavljeno

1330-2655

1849-014X

Povezanost rada

Teologija

Poveznice
Indeksiranost