20 stoljeće - vrijeme promišljanja novih škola u Hrvatskoj (CROSBI ID 661158)
Neobjavljeno sudjelovanje sa skupa | neobjavljeni prilog sa skupa
Podaci o odgovornosti
Lukaš, Mirko
hrvatski
20 stoljeće - vrijeme promišljanja novih škola u Hrvatskoj
U ovom pozvanom plenarnom izlaganju koje je bilo uvod u Simpozij pod naslovom: "Alternativne pedagoške ideje i škole" u organizaciji Udruge strudenata pedagogije Filozofskog fakulteta u Osijeku (USPOS) i Odsjeka za pedagogiju istog fakulteta sudionici su bili upoznati s vremenom koje prethodi promjenama u 20. stoljeću i društvno-političkim situacijama koje su strujale i onemogućavale velike i temeljite promjene kako u cijelom društvu tako i na području školstva. Strukovne i staleške udruge zainteresirane za promjene zalažu se za poboljšanje zakonskih propisa kojima bi se osiguralo bolje društveno ali i socijalno stanje učiteljskog poziva. Djelovanje udruga ostavilo je traga i na izdavačkoj djelatnosti kao i na promociji reformskih ideja koje dolaze sa zapada naročito s njemačkoga govornoga područja. Istaknuti nositelji naprednih ideja s prijelaza iz 19. u 20. stoljeće bili su Vjekoslav Koščević i Ivan Tomašić te mnogi drugi učitelji kao i akademski obrazovani pedagozi toga vremena. U izlaganju se dominantno ističu utjecaji reformskih ideja umjetničkog odgoja, pokreta radne škole i funkcionalne pedagogije koje na našim prostorima zastupa S. Matičević. Na kraju se zaključno iznose pozitivne i negativne strane pokušaja implementacije zapadnih ideja na prostorima tadašnje Hrvatske.
demokratizacija škole, nositelji ideja, reformaski pokušaji, staleške i strukovne udruge
nije evidentirano
engleski
20th century - the time of reflection on new schools in Croatia
nije evidentirano
democratization of schools, carriers of ideas, reformist attempts, national and professional associations
nije evidentirano
Podaci o prilogu
nije evidentirano
nije evidentirano
Podaci o skupu
Alternativne pedagoške ideje i škole
ostalo
19.04.2018-20.04.2018
Osijek, Hrvatska