Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi

Uporaba čestičnog crteža pri provjeri konceptualne razine znanja u nastavi kemije (CROSBI ID 661117)

Prilog sa skupa u zborniku | sažetak izlaganja sa skupa | domaća recenzija

Šimičić, Sanda ; Mrvoš-Sermek, Draginja Uporaba čestičnog crteža pri provjeri konceptualne razine znanja u nastavi kemije // 24. Hrvatski skup kemičara i kemijskih inženjera : knjiga sažetaka / Ukić, Šime ; Bolanča, Tomislav (ur.). Zagreb: Hrvatsko društvo kemijskih inženjera i tehnologa (HDKI), 2015. str. 82-82

Podaci o odgovornosti

Šimičić, Sanda ; Mrvoš-Sermek, Draginja

hrvatski

Uporaba čestičnog crteža pri provjeri konceptualne razine znanja u nastavi kemije

Čestični crtež predstavlja koristan vizualizacijski alat primjenjiv na svim obrazovnim razinama poučavanja kemije na različite načine i s različitom svrhom pri: analizi i provjeri usvojenosti kemijskih sadržaja i pojmova, otkrivanju pogrešnih predkoncepata i alternativnih koncepata, unapređenju usvajanja kemijskih znanja do konceptualnog razumijevanja sadržaja i pojmova. U edukacijskim istraživanjima provedenim i opisanim tijekom posljednja tri desetljeća čestični crtež se najčešće koristi u dijagnostičke i evaluacijske svrhe kroz mnoga područja kemije: vrste tvari, fizikalna svojstva tvari, fizikalne i kemijske promjene, građa tvari ; vodene otopine soli, kiselina i baza ; jednadžba kemijske reakcije, taložne reakcije, redoks-reakcije, elektrokemija i stehiometrija [1]. Ostanu li rezultati tih istraživanja nepoznati široj nastavničkoj populaciji, jer ih i udžbenički materijali sporo slijede, njihov željeni utjecaj na nastavnu praksu izostaje. Tijekom radionice bit će stoga predstavljeni: (a) primjeri najcitiranijih čestičnih crteža kao alata u provjeri razine znanja uz uporabu sustava za glasovanje 'klikera'. (b) rezultati dijela našeg preliminarnog dijagnostičkog istraživanja temeljenog na hipotezi da su učenici uspješniji u rješavanju problema koji zahtijevaju čitanje čestičnog prikaza nego li u njihovom samostalnom crtanju i translaciji čestičnog prikaza u simbolički zapis. Istraživanje je provedeno u razdoblju od listopada 2013. do travnja 2015. godine a provjeravano je temeljno znanje iz područja jednadžba kemijske reakcije i vodene otopine soli, kiselina i baza, na reprezentativnom uzorku populacije učenika osmih razreda u Splitu, Rijeci i Zagrebu. Ispitni materijali konstruirani su iz literaturno poznatih i vlastitih konceptualnih zadataka. Čestičnim crtežom koji su učenici morali sami nacrtati da bi objasnili makroskopske događaje otkriven je niz poteškoća u učeničkom shvaćanju temeljnih kemijskih pojmova. Rezultati su poslužili za osmišljavanje i provedbu akcijskog istraživanja kako uporabom čestičnog crteža unaprijediti poučavanje navedenih područja, koje je još u tijeku.

čestični crtež ; konceptualno znanje

nije evidentirano

engleski

Using of particulate drawing in testing of conceptual knowledge in teaching chemistry

nije evidentirano

particulate drawing ; conceptual knowledge

nije evidentirano

Podaci o prilogu

82-82.

2015.

objavljeno

Podaci o matičnoj publikaciji

24. Hrvatski skup kemičara i kemijskih inženjera : knjiga sažetaka

Ukić, Šime ; Bolanča, Tomislav

Zagreb: Hrvatsko društvo kemijskih inženjera i tehnologa (HDKI)

978-953-6894-54-3

Podaci o skupu

24. Hrvatski skup kemičara i kemijskih inženjera

predavanje

21.04.2015-24.04.2015

Zagreb, Hrvatska

Povezanost rada

Trošak objave rada u otvorenom pristupu

APC

Kemija, Obrazovne znanosti

Poveznice