Može li čestični crtež unaprijediti konceptualno razumijevanje u području vodenih otopina kiselina, baza i soli (CROSBI ID 661115)
Prilog sa skupa u zborniku | izvorni znanstveni rad | međunarodna recenzija
Podaci o odgovornosti
Šimičić, Sanda ; Mrvoš-Sermek, Draginja
hrvatski
Može li čestični crtež unaprijediti konceptualno razumijevanje u području vodenih otopina kiselina, baza i soli
Zadaća suvremenog obrazovnog sustava je da metodama aktivnog poučavanja omogući stjecanje trajnih, temeljnih znanja manjeg opsega. Cilj istraživanja bio je utvrditi kako primjena didaktičke strategije učenja otkrivanjem, potpomognuta čestičnim crtežom utječe na kvalitetu temeljnih znanja u području vodenih otopina kiselina, baza i soli. Glavni izvor podataka bio je kvazieksperiment proveden tijekom školske godine 2014./2015. na hotimičnom uzorku učenika osmih razreda osnovnih škola u Zagrebu, Splitu i Osijeku. U eksperimentalnoj skupini koja je brojala 283 učenika koristila se strategija učenja otkrivanjem uz uporabu čestičnog crteža. Makroskopska opažanja objašnjavala su se na submikroskopskoj razini čestičnim crtežom i potom popratila jednadžbom kemijske reakcije. U kontrolnoj skupini koja je brojala 298 učenika učiteljice su poučavale prema vlastitom odabiru didaktičkih strategija pri čemu nisu koristile čestični crtež. Učenici eksperimentalne skupine bili su uspješniji u konceptualnom razumijevanju u odnosu na učenike kontrolne skupine, pa zaključujemo da je strategija učenja otkrivanjem uz uporabu čestičnog crteža unaprijedila konceptualno razumijevanje u području vodenih otopina kiselina, baza i soli.
strategija učenja otkrivanjem, čestični crtež, konceptualno razumijevanje
nije evidentirano
engleski
Can particulate drawing improve conceptual understanding in the field of aqueous solutions of acids, bases and salts
nije evidentirano
inquiry-based learning, particulate drawing, conceptual understanding
nije evidentirano
Podaci o prilogu
365-373.
2016.
objavljeno
Podaci o matičnoj publikaciji
Didaktičko-metodički pristupi i strategije- podrška učenju i razvoju dece : međunarodni naučni skup : rezimei
Ristić, Miroslava ; Vujović, Ana
Beograd:
978-86-7849-235-8
Podaci o skupu
Didaktičko-metodički pristupi i strategije-podrška učenju i razvoju dece
predavanje
30.11.2016-30.11.2016
Beograd, Srbija