Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Uloga obitelji u tranziciji djeteta iz vrtića u školu u kontekstu održivog razvoja (CROSBI ID 61070)

Prilog u knjizi | izvorni znanstveni rad | domaća recenzija

Petani, Rozana Uloga obitelji u tranziciji djeteta iz vrtića u školu u kontekstu održivog razvoja // ODRŽIVI RAZVOJ IODGOJNO-OBRAZOVNI SUSTAV HRVATSKE Zbornik radova / Radeka, Igor ; Vican, Dijana ; Petani, Rozana et al. (ur.). Zadar: Sveučilište u Zadru, 2017. str. 133-140

Podaci o odgovornosti

Petani, Rozana

hrvatski

Uloga obitelji u tranziciji djeteta iz vrtića u školu u kontekstu održivog razvoja

Tranzicija iz vrtića u školu prijelomni je događaj u životu djeteta, tada završava predškolsko, a započinje školsko razdoblje u kojem se dijete susreće s određenim školskim obvezama, odvaja se od roditelja i privikava na novu sredinu i nove nepoznate osobe. Kako bi proces tranzicije bio što uspješniji nužna je visoka razina roditeljske uključenosti. Roditelje je potrebno sustavno uvoditi u rad koji ih očekuje u razvoju i odgoju njihova djeteta, senzibilizirati ih za potrebe djeteta kako u vrtiću, tako i u novoj sredini, u školi. Brofenbrennerova razvojno-ekološka teorija, koja obuhvaća višestruke i dinamične sustave, jedan je od često korištenih modela za razumijevanje utjecaja različitih čimbenika (obitelj, vrtić, škola, lokalna zajednica, kultura itd.) i njihova međusobnog djelovanja na razvoj i učenje pojedinca. Ova teorija uzima u obzir ključne promjene koje se događaju u životu pojedinca pri prijelazu iz jednog sustava u drugi, odnosno promjene u interakcijama između djeteta, ustanove (vrtić, škola), obitelji i lokalne zajednice. U ovom radu će se problematizirati tranzicija djeteta iz vrtića u školu kroz razvojno-ekološku teoriju koja polazi od pretpostavki da je dijete otvoreni sustav smješten unutar više dinamičkih sustava među kojima vlada sinergija. Dijete/učenik je zapravo sjedinjen sa svojim okruženjem u kojem se odvija prilagodba ili neprilagođenost pri prijelazu iz jednog podsustava u drugi, a to je upravo prostor u kojem se može ostvariti kvalitetno partnerstvo između roditelja i ustanove.

dijete/učenik, održivi razvoj, partnerstvo roditelja i ustanove, tranzicija u školu, vrtić

nije evidentirano

engleski

The role of the family in the transition from kindergarten to school in the context of sustainable development

nije evidentirano

child/student, kindergarten, partnership of parents and institutions, sustainable development, transition to school

nije evidentirano

Podaci o prilogu

133-140.

objavljeno

Podaci o knjizi

Radeka, Igor ; Vican, Dijana ; Petani, Rozana ; Miočić, Marijana

Zadar: Sveučilište u Zadru

2017.

978-953-331-154-8

Povezanost rada

Pedagogija