UPORABA ČESTIČNOG CRTEŽA PRI ANALIZI, USVAJANJU, PROVJERI I UNAPREĐENJU KONCEPTUALNOG ZNANJA U POČETNOM POUČAVANJU KEMIJE (CROSBI ID 419344)
Ocjenski rad | doktorska disertacija
Podaci o odgovornosti
Šimičić, Sanda
Mrvoš-Sermek, Draginja
hrvatski
UPORABA ČESTIČNOG CRTEŽA PRI ANALIZI, USVAJANJU, PROVJERI I UNAPREĐENJU KONCEPTUALNOG ZNANJA U POČETNOM POUČAVANJU KEMIJE
Cilj ovog istraživanja bio je utvrditi može li čestični crtež primijenjen tijekom poučavanja sadržaja o vodenim otopinama kiselina, baza i soli, utjecati na kvalitetu temeljnih znanja učenika osmih razreda osnovne škole. Glavni izvor podataka bio je kvazieksperiment proveden tijekom školske godine 2014./2015. Učenici tretmanske skupine (N=283) i komparabilne skupine (N=298) poučavani su prema istom metodičkom pristupu, s razlikom da učenici komparabilne skupine nisu koristili u nastavi čestični crtež. Rezultati završnog ispita znanja provedenog nakon poučavanja nastavnih sadržaja upućuju na različiti stupanj unapređenja konceptualnog razumijevanja u tretmanskoj i komparabilnoj skupini. Iako su obje skupine ispitanika napredovale od preliminarnog do završnog ispita znanja, rezultati statističkih testova u zadatcima završnog ispita znanja pokazali su da je konceptualno razumijevanje učenika tretmanske skupine vezano za koncept jednadžbe kemijske reakcije statistički značajno bolje u odnosu na komparabilnu skupinu. Završni ispit znanja nije utvrdio statistički značajnu razliku u konceptualnom razumijevanju disocijacije kiselina, baza i soli te neutralizacije između komparabilne i tretmanske skupine. Pogrešna shvaćanja prepoznata u preliminarnom ispitu znanja dijelom su zadržana i nakon poučavanja, ali znatno manje kod učenika tretmanske skupine.
čestični crtež ; jednadžba kemijske reakcije ; konceptualno razumijevanje ; početno poučavanje kemije ; vodene otopine kiselina, baza i soli
nije evidentirano
engleski
USAGE OF PARTICULATE DRAWING IN ANALYSIS, LEARNING, TESTING AND IMPROVEMENT OF CONCEPTUAL KNOWLEDGE IN THE INITIAL CHEMISTRY TEACHING
nije evidentirano
aqueous solutions of acids, bases and salts ; chemical equations ; conceptual understanding ; initial teaching chemistry ; particulate drawings
nije evidentirano
Podaci o izdanju
202
23.03.2018.
obranjeno
Podaci o ustanovi koja je dodijelila akademski stupanj
Prirodoslovno-matematički fakultet u Splitu
Split