Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi

Analiza uloge čestičnog crteža u nastavi kemije i njegova primjena za unaprjeđenje konceptualnog znanja (CROSBI ID 250599)

Prilog u časopisu | izvorni znanstveni rad

Šimičić, Sanda ; Mrvoš-Sermek, Draginja Analiza uloge čestičnog crteža u nastavi kemije i njegova primjena za unaprjeđenje konceptualnog znanja // Napredak (Zagreb), 157 (2016), 1-2; 91-104

Podaci o odgovornosti

Šimičić, Sanda ; Mrvoš-Sermek, Draginja

hrvatski

Analiza uloge čestičnog crteža u nastavi kemije i njegova primjena za unaprjeđenje konceptualnog znanja

Kemija zbog svoje apstraktne prirode predstavlja težak nastavni predmet. Zadaća nastavnika je, između ostalog, različitim didaktičkim strategijama omogućiti učenicima razumijevanje apstraktnih pojmova. Jednadžba kemijske reakcije predstavlja složen temeljni koncept čije razumijevanje nije moguće ukoliko nije usvojen niz drugih koncepata. Jedan od mogućih načina da se učenicima modelom približi čestična građa tvari te kemijska promjena je i uporaba čestičnog crteža. Poticaj ovom edukacijskom istraživanju bili su rezultati provjere konceptualnog razumijevanja jednadžbe kemijske reakcije čestičnim crtežom (Nurrenbern i Pickering, 1987., 509). Prepoznate su brojne poteškoće u shvaćanju značenja jednadžbe kemijske reakcije u populaciji učenika, studenata i nastavnika što je poslužilo osmišljavanju metodičkog znanja koje je učenicima na elementarnoj razini obrazovanja pomoglo vizualizirati čestice koje sudjeluju u kemijskoj reakciji. Također, predložene su nastavne metode čiji je krajnji rezultat unaprjeđenje konceptualnog znanja čime bi se olakšalo usvajanje kemijskih koncepata na višim obrazovnim razinama.

nastava kemije, jednadžba kemijske reakcije, čestični crtež, konceptualno znanje

nije evidentirano

engleski

The analysis of the role of particle drawings in chemistry teaching and its application for improving conceptual knowledge

nije evidentirano

chemistry teaching, chemical equation, particle drawing, conceptual knowledge

nije evidentirano

Podaci o izdanju

157 (1-2)

2016.

91-104

objavljeno

1330-0059

Trošak objave rada u otvorenom pristupu

APC

Povezanost rada

Interdisciplinarne prirodne znanosti, Kemija, Obrazovne znanosti

Poveznice