Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Marketing u nakladništvu – navike čitanja i kupnje knjiga sveučilišne studentske populacije (CROSBI ID 250425)

Prilog u časopisu | izvorni znanstveni rad | domaća recenzija

Mihanović, Zoran ; Markotić, Ivana Marketing u nakladništvu – navike čitanja i kupnje knjiga sveučilišne studentske populacije // Zbornik Sveučilišta u Dubrovniku, 3 (2016), 3; 135-158

Podaci o odgovornosti

Mihanović, Zoran ; Markotić, Ivana

hrvatski

Marketing u nakladništvu – navike čitanja i kupnje knjiga sveučilišne studentske populacije

Nepovoljan položaj knjige na globalnom tržištu iziskuje trenutne reakcije od strane nakladnika. Sve većim rastom i razvojem tržišta, nakladnici su primorani promijeniti strategije kako bi utjecali na rast prodaje uz uvažavanje knjige kao kulturnog proizvoda. Gospodarska kriza čini cijelu situaciju još kompliciranijom. Cilj ovog rada je utvrditi navike čitanja i kupnje knjiga studentske populacije kao i razlike u tendenciji kupnje knjiga s obzirom na demografske varijable ispitanika. Cilj je također utvrditi u kojoj mjeri marketinški napori imaju utjecaj na odluku o kupnji knjiga. Ispitivanje je provedeno na uzorku od 250 ispitanika. Podaci potrebni za provedbu istraživanja su prikupljeni opisnim istraživanjem korištenjem anketnog upitnika kao instrumenta istraživanja. Analizom rezultata utvrđeno je da ispitanici imaju tendenciju čitanja knjiga u slobodno vrijeme, dok razlika s obzirom na demografske varijable nije vidljiva. Utvrđena je povezanost između odluke o kupnji knjiga i preporuka referentnih osoba. Također je utvrđeno da ne postoji statistički značajna ovisnost između navika čitanja knjiga u slobodno vrijeme i stupnja obrazovanja roditelja. Utvrđeno je da ispitanici, odnosno studenti Sveučilišta u Splitu najčešće kupuju knjige koje pripadaju „popularnoj književnosti“ a ne knjige potrebne za fakultetsko obrazovanje. Nadalje, ne postoji međusobna povezanost između odluke o kupnji knjiga ispitanika i usluge nakladnika (moderniziranosti i opremljenosti knjižare, stručnost i educiranost osoblja knjižare). Također, većina ispitanika smatra da bi češće kupovali knjige kada bi knjižara uspostavila dobar sustav odnosa s kupcima, te smatraju da promotivne aktivnosti zasigurno utječu na odluku o kupnji knjige.

navike čitanja i kupnje knjiga, marketing u nakladništvu, studenti, Hrvatska.

nije evidentirano

engleski

Marketing in publishing - The study of the book buying and reading habits among university students

nije evidentirano

reading and buying book habits, marketing in publishing, students, Croatia

nije evidentirano

Podaci o izdanju

3 (3)

2016.

135-158

objavljeno

1849-630X

1849-6571

Povezanost rada

Ekonomija, Interdisciplinarne društvene znanosti