Marketing u nakladništvu – navike čitanja i kupnje knjiga sveučilišne studentske populacije (CROSBI ID 250425)
Prilog u časopisu | izvorni znanstveni rad | domaća recenzija
Podaci o odgovornosti
Mihanović, Zoran ; Markotić, Ivana
hrvatski
Marketing u nakladništvu – navike čitanja i kupnje knjiga sveučilišne studentske populacije
Nepovoljan položaj knjige na globalnom tržištu iziskuje trenutne reakcije od strane nakladnika. Sve većim rastom i razvojem tržišta, nakladnici su primorani promijeniti strategije kako bi utjecali na rast prodaje uz uvažavanje knjige kao kulturnog proizvoda. Gospodarska kriza čini cijelu situaciju još kompliciranijom. Cilj ovog rada je utvrditi navike čitanja i kupnje knjiga studentske populacije kao i razlike u tendenciji kupnje knjiga s obzirom na demografske varijable ispitanika. Cilj je također utvrditi u kojoj mjeri marketinški napori imaju utjecaj na odluku o kupnji knjiga. Ispitivanje je provedeno na uzorku od 250 ispitanika. Podaci potrebni za provedbu istraživanja su prikupljeni opisnim istraživanjem korištenjem anketnog upitnika kao instrumenta istraživanja. Analizom rezultata utvrđeno je da ispitanici imaju tendenciju čitanja knjiga u slobodno vrijeme, dok razlika s obzirom na demografske varijable nije vidljiva. Utvrđena je povezanost između odluke o kupnji knjiga i preporuka referentnih osoba. Također je utvrđeno da ne postoji statistički značajna ovisnost između navika čitanja knjiga u slobodno vrijeme i stupnja obrazovanja roditelja. Utvrđeno je da ispitanici, odnosno studenti Sveučilišta u Splitu najčešće kupuju knjige koje pripadaju „popularnoj književnosti“ a ne knjige potrebne za fakultetsko obrazovanje. Nadalje, ne postoji međusobna povezanost između odluke o kupnji knjiga ispitanika i usluge nakladnika (moderniziranosti i opremljenosti knjižare, stručnost i educiranost osoblja knjižare). Također, većina ispitanika smatra da bi češće kupovali knjige kada bi knjižara uspostavila dobar sustav odnosa s kupcima, te smatraju da promotivne aktivnosti zasigurno utječu na odluku o kupnji knjige.
navike čitanja i kupnje knjiga, marketing u nakladništvu, studenti, Hrvatska.
nije evidentirano
engleski
Marketing in publishing - The study of the book buying and reading habits among university students
nije evidentirano
reading and buying book habits, marketing in publishing, students, Croatia
nije evidentirano