Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Marketinške aktivnosti institucija obrazovanja odraslih usmjerene prema ključnim individualnim dionicima (CROSBI ID 660893)

Prilog sa skupa u zborniku | izvorni znanstveni rad | domaća recenzija

Mihanović, Zoran Marketinške aktivnosti institucija obrazovanja odraslih usmjerene prema ključnim individualnim dionicima // Stanje i perspektive obrazovanja odraslih u Republici Hrvatskoj / Brčić Kuljiš, Marita ; Koludrović, Morana (ur.). Split: Filozofski fakultet Sveučilišta u Splitu, 2016. str. 49-70

Podaci o odgovornosti

Mihanović, Zoran

hrvatski

Marketinške aktivnosti institucija obrazovanja odraslih usmjerene prema ključnim individualnim dionicima

Jedna od važnih karakteristika hrvatskoga tržišta rada je relativno slaba poveznica između rezultata obrazovanja i potreba tržišta. Školovanjem, osposobljavanjem i usavršavanjem za potrebe tržišta mogao bi se uvelike ublažiti problem nezaposlenosti. Potrebno je potaknuti potražnju za obrazovanjem, a isto tako i ponudu, posebno za one kojima je obrazovanje i usavršavanje do sada donijelo najmanje koristi. Kako bi se obrazovanje proširilo i ukupno bilo isplativa investicija, mora se povećati sudjelovanje u daljnjem obrazovanju, posebice u ciljnim skupinama koje s tim nisu dovoljno upoznate, te ojačati marketing. Kao politički i ekonomski imperativ, promocija aktivnosti cjeloživotnoga učenja i obrazovanja odraslih treba biti jasan cilj javne politike. Isto tako, potrebno je u institucijama za obrazovanje odraslih koje su dio cjeloživotnog procesa kontinuirano promovirati obrazovanje, a pogotovo kako bi se motiviralo ciljne skupine za daljnjim obrazovanjem. Primjena marketinga u obrazovanju odraslih je ograničena. Nedovoljno se primjenjuju marketinški principi i strategije. Postoji striktno samo prodajna uloga vezana za upise, a dugoročne strategije su slabo razvijene. Potražnja za obrazovanjem i priznatim kvalifikacijama (kako polaznika tako i njihovih nastavnika) te brojni dionici i kompleksni odnosi u procesu obrazovanja zahtijevaju razvoj obrazovnih institucija (bez obzira o kojima je riječ) koje će znati pratiti potrebe obrazovnog tržišta te učinkovito upravljati svojim mnogim dionicima, tj. koje će ugraditi prilagođene marketinške principe u svoje djelovanje/poslovanje. Uzevši u obzir specifičnosti Hrvatske te specifičnosti i tradiciju hrvatskoga obrazovnog sustava, primjenom marketinških principa moguće je učinkovitije upravljati dionicima s kojima obrazovne institucije uspostavljaju kompleksne odnose. Moguće je podignuti performanse institucija obrazovanja odraslih te stvoriti učinkovit i prepoznatljiv obrazovni sustav koji bi bio jedan od čimbenika hrvatskoga identiteta. Ispunjavanje obrazovnih ciljeva općenito, pa time i ciljeva obrazovanja odraslih, koje uspostavlja kompleksne odnose s većim brojem dionika, mogu se unaprijediti prepoznavanjem važnosti i orijentacije upravo prema individualnim dionicima. Temeljni cilj ovog rada bio je istraživanje identificiranih individualnih dionika obrazovanja odraslih te njihova povezanost.

institucije obrazovanja odraslih, marketinška koncepcija, marketinški usmjereni bihevioristički pristup, višebrojni dionici, Hrvatska

nije evidentirano

engleski

Marketing activities of adult education institutions directed towards key individual stakeholders

nije evidentirano

Adult Education Institutions, Marketing Concept, Marketing oriented behavioral approach, Multiple stakeholders, Croatia

nije evidentirano

Podaci o prilogu

49-70.

2016.

objavljeno

Podaci o matičnoj publikaciji

Stanje i perspektive obrazovanja odraslih u Republici Hrvatskoj

Brčić Kuljiš, Marita ; Koludrović, Morana

Split: Filozofski fakultet Sveučilišta u Splitu

978-953-352-003-2

Podaci o skupu

Stanje i perspektive obrazovanja odraslih u Republici Hrvatskoj

predavanje

22.01.2016-23.01.2016

Split, Hrvatska

Povezanost rada

Ekonomija, Obrazovne znanosti, Pedagogija