Uloga i zastupljenost komunikacijskih vještina u srednjoškolskom obrazovanju kadrova u turizmu (CROSBI ID 660798)
Prilog sa skupa u zborniku | stručni rad | međunarodna recenzija
Podaci o odgovornosti
Garača, Neven ; Blažević, Zrinka ; Bosnić Irena
hrvatski
Uloga i zastupljenost komunikacijskih vještina u srednjoškolskom obrazovanju kadrova u turizmu
Turizam kao djelatnost ima strateški značaj za gospodarstvo Hrvatske i predstavlja njegovu uzdanicu. Više od 80 % cijele turističke potrošnje pripada najrazličitijim uslugama, a tek manji dio materijalnim dobrima. Iz ovoga proizlaze i dvije najvažnije karakteristike turističkog proizvoda: neopipljivost i nedjeljivost procesa proizvodnje i potrošnje. Ova obilježja stavljaju isporučitelje ovih proizvoda pred dodatne teškoće. Da bi ih uspješno savladali, neopipljivo učinili „opipljivim“ i ujednačili kvalitetu, moraju znati: govoriti, šutjeti, pisati, smijati se, biti ozbiljni, gestikulurati, slušati, promatrati, raspravljati, promovirati ili kraće komunicirati. Komunikacija tako igra presudnu ulogu još od početka procesa donošenja odluke o kupnji u percepciji potrošača, a završit će se na istom mjestu doživljajem zadovoljstva i kvalitete tijekom procesa konzumiranja. Educirajući kadrove kroz četverogodišnje strukovne škole, čiji su pripadnici najbrojniji učesnici „prve linije“ isporuke proizvoda, potrebno je od početka posvetiti punu pažnju stjecanju komunikacijskih vještina. Dosadašnju povezanost ekonomije i turizma promatranu kroz zastupljenost matematike, statistike i računovodstva u obrazovnom procesu treba napustiti. Nova paradigma mogla bi se ogledati kroz nastavne predmete psihologije, poslovne komunikacije, poslovnog dopisivanja, marketinške komunikacije, istraživanja tržišta i ponašanja potrošača.
turistički proizvod, obrazovanje, kadrovi, komunikacija
nije evidentirano
engleski
The role and the representation of communication skills in secondary school's education of personnel's at tourism
nije evidentirano
tourist services, education, personnels, communication
nije evidentirano
Podaci o prilogu
255-264.
2010.
objavljeno
Podaci o matičnoj publikaciji
Društvo i tehnologija 2010.
Plenković, Juraj
Zagreb: Hrvatsko komunikološko društvo
978-953-6226-22-1
Podaci o skupu
Društvo i tehnologija 2010.
predavanje
28.06.2010-30.06.2010
Zadar, Hrvatska