Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Folklorni ples kao oblik edukacije plesača suvremenog plesa (CROSBI ID 660684)

Prilog sa skupa u zborniku | izvorni znanstveni rad | domaća recenzija

Vučić, Damir Folklorni ples kao oblik edukacije plesača suvremenog plesa // Hrvatska folklorna i etnografska baština u svijetlu dubrovačke, svjetske i turističke sadašnjosti, FEB 2011., Zbornik radova / Muhoberac, Mira (ur.). Dubrovnik: Folklorni ansambl Linđo, 2012. str. 103-108

Podaci o odgovornosti

Vučić, Damir

hrvatski

Folklorni ples kao oblik edukacije plesača suvremenog plesa

U današnje vrijeme sve većega i jačega utjecaja multikulturalnosti, dovodi se u pitanje identitet pojedinca, a time i čitavoga naroda. Prodor globalizacije stvorio je mišljenje kako su folklor i njegovo prakticiranje svojstveni uglavnom manje obrazovanim i konzervativnijim slojevima ljudi. Zato danas postoji česta sklonost narodnu umjetnost, koja se stvarala i formirala stoljećima, promatrati kao nešto što izumire i što bi trebalo prepustiti zaboravu, a ne kao nešto za nacionalni identitet zaista važno i nešto što se razvija i živi i treba očuvati pod svaku cijenu. Hrvatska po svom bogatom folkloru i folklornoj tradiciji, uz koju se veže mnoštvo običaja, pripada samom vrhu svjetske narodne baštine. Upravo zbog toga što se u nas folklor kao vrijednost još uvijek dovoljno ne cijeni, nužno je stalno motivirati i educirati mlade ljude da se uključe u proučavanje folklornih sadržaja i pružiti im mogućnost upoznavanja s njima. Poseban prinos u tome imaju plesači. Oni su nositelji budućnosti nacionalne baštine ; jer, nakon što završe plesnu edukaciju, očekuje se da budu pokretači i odgovorni promicatelji plesne kulture u okruženjima gdje će živjeti i raditi. Predmet Narodni plesovi sastavni je dio programa izobrazbe plesača Škole suvremenog plesa Ane Maletić u Zagrebu. Iako tamošnji učenici, budući plesni voditelji, samo u drugom razredu srednje škole pohađaju nastavu narodnih plesova, tijekom nje dobivaju sve osnovne i ključne informacije te edukaciju iz motoričkih struktura kretanja, koja im kasnije u njihovu profesionalnom životu može poslužiti i kao inspiracija za umjetničku kreativnost. Plesni pedagozi širom svijeta trebaju biti ti koji će svojim znanjem i radom ulagati više i imati značajniju ulogu u podizanju svijesti o folklornom plesnom izričaju.

folklorni ples ; nacionalni identitet ; plesna edukacija ; plesni pedagozi ; narodna umjetnost

nije evidentirano

engleski

Folk dance as a form of educatig dancers of contemporary dance

nije evidentirano

folk dance ; national identity ; dance education ; dance teachers ; folk art

nije evidentirano

Podaci o prilogu

103-108.

2012.

objavljeno

Podaci o matičnoj publikaciji

Hrvatska folklorna i etnografska baština u svijetlu dubrovačke, svjetske i turističke sadašnjosti, FEB 2011., Zbornik radova

Muhoberac, Mira

Dubrovnik: Folklorni ansambl Linđo

978-953-56971-2-1

Podaci o skupu

Nepoznat skup

predavanje

29.02.1904-29.02.2096

Povezanost rada

Etnologija i antropologija, Kineziologija, Plesna umjetnost i umjetnost pokreta