Folklorni ples kao oblik edukacije plesača suvremenog plesa (CROSBI ID 660684)
Prilog sa skupa u zborniku | izvorni znanstveni rad | domaća recenzija
Podaci o odgovornosti
Vučić, Damir
hrvatski
Folklorni ples kao oblik edukacije plesača suvremenog plesa
U današnje vrijeme sve većega i jačega utjecaja multikulturalnosti, dovodi se u pitanje identitet pojedinca, a time i čitavoga naroda. Prodor globalizacije stvorio je mišljenje kako su folklor i njegovo prakticiranje svojstveni uglavnom manje obrazovanim i konzervativnijim slojevima ljudi. Zato danas postoji česta sklonost narodnu umjetnost, koja se stvarala i formirala stoljećima, promatrati kao nešto što izumire i što bi trebalo prepustiti zaboravu, a ne kao nešto za nacionalni identitet zaista važno i nešto što se razvija i živi i treba očuvati pod svaku cijenu. Hrvatska po svom bogatom folkloru i folklornoj tradiciji, uz koju se veže mnoštvo običaja, pripada samom vrhu svjetske narodne baštine. Upravo zbog toga što se u nas folklor kao vrijednost još uvijek dovoljno ne cijeni, nužno je stalno motivirati i educirati mlade ljude da se uključe u proučavanje folklornih sadržaja i pružiti im mogućnost upoznavanja s njima. Poseban prinos u tome imaju plesači. Oni su nositelji budućnosti nacionalne baštine ; jer, nakon što završe plesnu edukaciju, očekuje se da budu pokretači i odgovorni promicatelji plesne kulture u okruženjima gdje će živjeti i raditi. Predmet Narodni plesovi sastavni je dio programa izobrazbe plesača Škole suvremenog plesa Ane Maletić u Zagrebu. Iako tamošnji učenici, budući plesni voditelji, samo u drugom razredu srednje škole pohađaju nastavu narodnih plesova, tijekom nje dobivaju sve osnovne i ključne informacije te edukaciju iz motoričkih struktura kretanja, koja im kasnije u njihovu profesionalnom životu može poslužiti i kao inspiracija za umjetničku kreativnost. Plesni pedagozi širom svijeta trebaju biti ti koji će svojim znanjem i radom ulagati više i imati značajniju ulogu u podizanju svijesti o folklornom plesnom izričaju.
folklorni ples ; nacionalni identitet ; plesna edukacija ; plesni pedagozi ; narodna umjetnost
nije evidentirano
engleski
Folk dance as a form of educatig dancers of contemporary dance
nije evidentirano
folk dance ; national identity ; dance education ; dance teachers ; folk art
nije evidentirano
Podaci o prilogu
103-108.
2012.
objavljeno
Podaci o matičnoj publikaciji
Hrvatska folklorna i etnografska baština u svijetlu dubrovačke, svjetske i turističke sadašnjosti, FEB 2011., Zbornik radova
Muhoberac, Mira
Dubrovnik: Folklorni ansambl Linđo
978-953-56971-2-1
Podaci o skupu
Nepoznat skup
predavanje
29.02.1904-29.02.2096