Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 932632

Vizualna reprezentacija likova u videoigrama


Maštruko, Lena
Vizualna reprezentacija likova u videoigrama 2015., diplomski rad, diplomski, Grafički fakultet, Zagreb


Naslov
Vizualna reprezentacija likova u videoigrama
(Visual representation of videogame characters)

Autori
Maštruko, Lena

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, diplomski

Fakultet
Grafički fakultet

Mjesto
Zagreb

Datum
05.10

Godina
2015

Stranica
70

Mentor
Pibernik, Jesenka

Neposredni voditelj
Dolić, Jurica

Ključne riječi
Lik, videoigre, rodni stereotipi, vizualne odrednice, avatar
(Character, videogames, gender stereotypes, visual guidelines, avatar)

Sažetak
„Suvremeni mediji danas, osobito televizija i internet, usko su povezani s proizvodnjom i utjelovljenjem kulturnih identiteta. Naime, svjesnom se uporabom i ponavljanjem stereotipa kod primatelja informacija na suptilnoj razini ustaljuju arhetipske osobitosti muškaraca i žena koje su već društveno konstruirane kategorijom roda. Jednom usvojeni, takvi rodni stereotipi bivaju izrazito otporni na promjene uslijed novih informacija, pretvarajući se u obrasce koji se uzimaju kao reprezentativan način razmišljanja i ophođenja s drugim ljudima.“ [1] Razlika u reprezentaciji žena i muškaraca u medijima je neosporna. Premda je razvidno da je prezentaciji muškaraca u povlaštenom položaju u odnosu na prezentaciju žena, oba su spola/roda robovi ustaljenih obrazaca i atributa koje oni diktiraju: temelje se na kultu mladosti te kultu društvenog uspjeha i novca, u mjeri nedostižnoj za običnoga čovjeka i njegov svakodnevni život. Generiranje istih poruka u različite medije manipulira percepcijom primatelja ; ponavljanje i utiskivanje informacija koje je društvo već usvojilo u nove generacije može imati štetne posljedice na percepciju pojedinca, njegovo ili njezino viđenje svijeta, identitet, svakodnevni život i vlastiti sustav vrijednosti. Mnoge industrije opstale su upravo zahvaljujući medijima i njihovoj propagandi. Stoga nema sumnje da se isti motivi mogu iščitati u industriji videoigara koja se u stvaranju likova i njihovih akcija i interakcija služi istim spolnim odnosno rodnim stereotipima. Kritičkim i analitičkim propitivanjem otvara se prostor za dekonstrukciju ustaljenih obrazaca i stvaranje osobnih sustava vrijednosti svakog pojedinca.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Grafička tehnologija



POVEZANOST RADA


Ustanove
Grafički fakultet, Zagreb