Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Vizualna reprezentacija likova u videoigrama (CROSBI ID 419097)

Ocjenski rad | diplomski rad

Maštruko, Lena Vizualna reprezentacija likova u videoigrama / Pibernik, Jesenka (mentor); Dolić, Jurica (neposredni voditelj). Zagreb, Grafički fakultet, Zagreb, . 2015

Podaci o odgovornosti

Maštruko, Lena

Pibernik, Jesenka

Dolić, Jurica

hrvatski

Vizualna reprezentacija likova u videoigrama

„Suvremeni mediji danas, osobito televizija i internet, usko su povezani s proizvodnjom i utjelovljenjem kulturnih identiteta. Naime, svjesnom se uporabom i ponavljanjem stereotipa kod primatelja informacija na suptilnoj razini ustaljuju arhetipske osobitosti muškaraca i žena koje su već društveno konstruirane kategorijom roda. Jednom usvojeni, takvi rodni stereotipi bivaju izrazito otporni na promjene uslijed novih informacija, pretvarajući se u obrasce koji se uzimaju kao reprezentativan način razmišljanja i ophođenja s drugim ljudima.“ [1] Razlika u reprezentaciji žena i muškaraca u medijima je neosporna. Premda je razvidno da je prezentaciji muškaraca u povlaštenom položaju u odnosu na prezentaciju žena, oba su spola/roda robovi ustaljenih obrazaca i atributa koje oni diktiraju: temelje se na kultu mladosti te kultu društvenog uspjeha i novca, u mjeri nedostižnoj za običnoga čovjeka i njegov svakodnevni život. Generiranje istih poruka u različite medije manipulira percepcijom primatelja ; ponavljanje i utiskivanje informacija koje je društvo već usvojilo u nove generacije može imati štetne posljedice na percepciju pojedinca, njegovo ili njezino viđenje svijeta, identitet, svakodnevni život i vlastiti sustav vrijednosti. Mnoge industrije opstale su upravo zahvaljujući medijima i njihovoj propagandi. Stoga nema sumnje da se isti motivi mogu iščitati u industriji videoigara koja se u stvaranju likova i njihovih akcija i interakcija služi istim spolnim odnosno rodnim stereotipima. Kritičkim i analitičkim propitivanjem otvara se prostor za dekonstrukciju ustaljenih obrazaca i stvaranje osobnih sustava vrijednosti svakog pojedinca.

lik, videoigre, rodni stereotipi, vizualne odrednice, avatar

nije evidentirano

engleski

Visual representation of videogame characters

nije evidentirano

character, videogames, gender stereotypes, visual guidelines, avatar

nije evidentirano

Podaci o izdanju

70

05.10.2015.

obranjeno

Podaci o ustanovi koja je dodijelila akademski stupanj

Sveučilište u Zagrebu Grafički fakultet

Zagreb

Povezanost rada

Grafička tehnologija