Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Glazba kao poticaj i stvaralački prostor: mogućnosti rada u redovitoj nastavi i izvannastavnim glazbenim aktivnostima (CROSBI ID 660422)

Prilog sa skupa u zborniku | sažetak izlaganja sa skupa

Vidulin, Sabina Glazba kao poticaj i stvaralački prostor: mogućnosti rada u redovitoj nastavi i izvannastavnim glazbenim aktivnostima. 2018

Podaci o odgovornosti

Vidulin, Sabina

hrvatski

Glazba kao poticaj i stvaralački prostor: mogućnosti rada u redovitoj nastavi i izvannastavnim glazbenim aktivnostima

Povijest glazbenog stvaralaštva izvorni je dokaz doživljavanja, promatranja, osjećanja, tumačenja i stvaranja glazbe, kao poticaja i nadahnuća. Navedena umjetnička disciplina svoju je fizionomiju izgradila i kroz višestoljetna pedagoška nastojanja da postane sastavni dio škole, obvezni nastavni predmet i opstane kao takav. U procesu institucionaliziranja glazbe u općeobrazovnoj školi, prošavši kroz različite faze, s namjerom njezina osuvremenjivanja i približavanja učeniku, mijenjali su se njezini ciljevi, zadaće, sadržaji, koncepcije, broj sati. Danas, glazba je u obliku obveznog predmeta prisutna na svim razinama, iako joj je budućnost upitna, a ishodi nejasni. Predmet Glazbena kultura donosi naizgled ograničene mogućnosti glazbenoga poticanja učenika, premda je činjenica da polu-otvorena koncepcija predmeta ipak omogućava pristup glazbi i realizaciju glazbenog sadržaja po mjeri učenika. No, zbog ponegdje većeg broja učenika u razredu, jednog sata tjedne nastave, slabe opremljenosti škola, različitih glazbenih sposobnosti i manjka interesa učenika, ali i nezainteresiranih učitelja, nastava glazbene kulture ne postiže očekivane rezultate. Istaknimo i to da je iz prakse moguće zaključiti i sljedeće: ne samo da nastava glazbene kulture postiže svoj maksimum na način da se za svako dijete pronašao način poticanja i razvoja njegovih glazbenih umijeća, već se putem izvannastavnih glazbenih aktivnosti sustavno radi na razvoju učenika, potičući njegovu kreativnost i želju za bavljenjem glazbom u slobodno vrijeme. Namjera je autorice ukazati na to kako se uz glazbeni poticaj putem pjevanja, sviranja, slušanja glazbe, stvaralaštva i osobito interdisciplinarnim pristupom glazbenim sadržajima, oslobađa prostor za kreativnost učitelja, osigurava napredak učenika i utječe na njihova glazbena iskustva. Navedeno će se reflektirati na razvoj i usavršavanje učeničkih vještina, stjecanju znanja i njegovoj sintezi, što će voditi do stupnja vrednovanja i kreiranja novoga.

glazbena područja, ishodi, izvannastavne glazbene aktivnosti, osnovna škola, redovita nastava, učenici

nije evidentirano

engleski

Music as a stimulus and creative space: work possibilities in regular classes and extracurricular music activities

nije evidentirano

compulsory school, extracurricular music activities, music areas, outcomes, pupils, regular classes

nije evidentirano

Podaci o prilogu

2018.

objavljeno

Podaci o matičnoj publikaciji

Podaci o skupu

Umjetničko-znanstveni skup "Glazba kao poticaj"

ostalo

08.03.2018-11.03.2018

Slavonski Brod, Hrvatska

Povezanost rada

Glazbena umjetnost