Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Konstrukcija šasije i ovjesa Baja SAE vozila (CROSBI ID 419038)

Ocjenski rad | diplomski rad

Milanović, Niko Konstrukcija šasije i ovjesa Baja SAE vozila / Šagi, Goran (mentor); Zagreb, Fakultet strojarstva i brodogradnje, . 2018

Podaci o odgovornosti

Milanović, Niko

Šagi, Goran

hrvatski

Konstrukcija šasije i ovjesa Baja SAE vozila

Tema ovog rada je konstrukcija šasije i ovjesa Baja SAE vozila. Razvoj vozila prikazan je kroz nekoliko koraka, od definiranja samih zahtjeva na šasiju i ovjes, koncipiranja šasije i ovjesa, analize kinematike ovjesa i dinamike vozila, konstrukcijske razrade šasije i elemenata ovjesa te analize naprezanja pojedinih elemenata. Pri tome su se pratili zahtjevi prvenstveno Baja SAE pravilnika, dok su pojedini koraci konstrukcijske razrade koji nisu propisani pravilnikom razrađeni na temelju literature i iskustva. U uvodu diplomskog rada ukratko je opisano Baja SAE natjecanje koje se organizira pod okriljem SAE organizacije. Navedene su ispitne procedure koje se provode na natjecanju te način bodovanja na svakoj od njih. Iz navedenog je vidljivo kako Baja vozilo mora biti sposobno za vožnju u velikom broju različitih i zahtjevnih situacija. Osim toga, u uvodnom dijelu, objašnjeni su osnovni pojmovi dinamike i kinematike vozila te zahtjevi koji se postavljaju na njih i kako oni utječu na ponašanje vozila. Nakon toga, na temelju prethodnog teorijskog uvoda, prikazana je praktična konstrukcijska razrada vozila. Kao polazna točka za daljnju analizu uzima se simulacija dinamike Baja SAE vozila u programskom paketu CarSim. Vozilo je provedeno kroz proceduru u kojoj je promatran utjecaj osnovnih parametara vozila i ovjesa na ponašanje vozila. Rezultati analize korišteni su u idućim koracima razvoja vozila. Da bi se moglo nastaviti, najprije je koncipirano vozilo i odabrana konfiguracija ovjesa s gledišta konstrukcije i komponenti koje su na raspolaganju. U sljedećem koraku napravljen je kinematički model ovjesa i upravljanja te je analizirana kinematika u programskom paketu Lotus Suspension Analyser. Nakon definiranih pozicija karakterističnih točaka i postignute željene promjene kinematskih veličina, izrađena je konstrukcija u programskom paketu Solidworks 2015. Prikazana su konstrukcijska rješenja ovjesa, šasije, upravljanja i sklopa kotača. Bitno je napomenuti da analiza kinematike i konstrukcijska razrada obuhvaća veći broj iteracija zbog potrebe usklađivanja kinematike i mogućih konstrukcijskih rješenja. Na kraju rada proveden je kontrolni proračun čvrstoće šasije i ramena ovjesa na temelju opterećenja preuzetih iz analize dinamike vozila u CarSim-u i literature.

Baja SAE ; ovjes ; šasija ; dinamika vozila ; kinematika ovjesa ; torzijska krutost

nije evidentirano

engleski

Chassis and Suspension Design of Baja SAE Vehicle

nije evidentirano

Baja SAE ; suspension ; chassis ; vehicle dynamics ; suspension kinematics ; torsional rigidity

nije evidentirano

Podaci o izdanju

163

28.03.2018.

obranjeno

Podaci o ustanovi koja je dodijelila akademski stupanj

Fakultet strojarstva i brodogradnje

Zagreb

Povezanost rada

Strojarstvo