Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 931830

Roditeljstvo i ispitna i socijalna anksioznost


Grgić, Marina
Roditeljstvo i ispitna i socijalna anksioznost 2017., diplomski rad, diplomski, Hrvatski studiji, Zadar, Hrvatska


Naslov
Roditeljstvo i ispitna i socijalna anksioznost
(Parenting and test and social anxiety)

Autori
Grgić, Marina

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, diplomski

Fakultet
Hrvatski studiji

Mjesto
Zadar, Hrvatska

Datum
13.09

Godina
2017

Stranica
37

Mentor
Brajša-Žganec, Andreja

Ključne riječi
Roditeljsko ponašanje, ispitna anksioznost, socijalna anksioznost, adolescenti
(Parental behaviour, test anxiety, social anxiety, adolescents)

Sažetak
Cilj istraživanja bio je utvrditi u kolikoj mjeri percipirano roditeljsko ponašanje može predvidjeti izraženost simptoma ispitne i socijalne anksioznosti. Istraživanje je provedeno na N=287 učenika srednje škole koji su ispunili Upitnik ispitne anksioznosti, Ljestvicu anksioznosti u socijalnim interakcijama, Ljestvicu socijalne fobije, Upitnik percipiranih stilova roditeljstva te Upitnik roditeljskog ponašanja. Utvrđena je značajna razlika između djevojka i mladića u izraženosti simptoma ispitne i socijalne anksioznosti. Pokazalo se da djevojke naspram mladića te pojedinci koji percipiraju majke autoritarnima naspram autoritativnima iskazuju višu ispitnu anksioznost. Također, što su veći intruzivnost i roditeljsko znanje oca i majke, induktivno rezoniranje majke te očevo i majčino kažnjavanje to je viša ispitna anksioznost. Nadalje, djevojke naspram mladića te pojedinci koji percipiraju oba roditelja autoritarnim naspram autoritativnim iskazuju više socijalne anksioznosti. Što su manje toplina, autonomija i intruzivnost oca i majke to je socijalna anksioznost veća. Hijerarhijskom regresijskom analizom utvrđen je značajan doprinos tri bloka prediktora (spol, stilovi roditeljstva, dimenzije percipiranog roditeljskog ponašanja) pri objašnjenju varijanci ispitne i socijalne anksioznosti. Kao značajni prediktoriispitne anksioznosti pokazali su se spol, majčino roditeljsko znanje, induktivno rezoniranje majke, majčin autoritarni roditeljski stil, intruzivnost oca te očevo roditeljsko znanje. Što je veće majčino roditeljsko znanje, induktivno rezoniranje majke, intruzivnost oca te očevo roditeljsko znanje to je veća ispitna anksioznost. Značajni prediktori socijalne anksioznosti su očevo kažnjavanje, spol te majčina autonomija.Što je veće očevo kažnjavanje, viša je socijalna anksioznost.Djevojke naspram mladića pokazuju višu socijalnu anksioznost.Što je veća autonomija majke, to je socijalna anksioznost manja.

Izvorni jezik
Hrvatski



POVEZANOST RADA