Dinamička prilagodba edukacijskog sadržaja za korisnike potpomognute komunikacije zasnovane na informacijskoj i komunikacijskoj tehnologiji (CROSBI ID 418996)
Ocjenski rad | doktorska disertacija
Podaci o odgovornosti
Zagajšek, Barbara
Car, Željka ; Frey Škrinjar, Jasmina
hrvatski
Dinamička prilagodba edukacijskog sadržaja za korisnike potpomognute komunikacije zasnovane na informacijskoj i komunikacijskoj tehnologiji
Složene komunikacijske potrebe mogu nastati od raznih urođenih ili stečenih oštećenja i manifestirati se kao niz intelektualnih, motoričkih, kognitivnih i verbalnih teškoća. Osobe sa složenim komunikacijskim potrebama nisu u mogućnosti komunicirati na uobičajen način već koriste potpomognutu komunikaciju za izražavanje misli, potreba, želja i ideja. Za ovu nehomogenu skupinu osoba nije primjenjiv klasičan, već je nužan kreativan i individualiziran pristup podučavanju. Edukacijske informacijsko- komunikacijske usluge mogu se uklopiti u postojeće metode podučavanja osoba sa složenim komunikacijskim potrebama, poput znanstveno utemeljene primijenjene analize ponašanja i podučavanja diskriminativnim nalozima. Svako edukacijsko rješenje za ovu skupinu osoba mora biti prilagođeno pojedinom korisniku. U ovu svrhu predložen je model podučavanja i procjene svladavanja edukacijskog sadržaja te postupak dinamičke prilagodbe edukacijskog sadržaja za korisnike potpomognute komunikacije zasnovane na informacijsko-komunikacijskim tehnologijama. Predloženi model i postupak implementirani su na primjeru edukacijske aplikacije za učenje novih riječi te evaluirani na odabranoj skupini ciljanih korisnika kako bi se pokazala primjenjivost i doprinos rada pomoću aplikacije s implementiranom dinamičkom prilagodbom edukacijskog sadržaja na uređaju na dodir u usporedbi s tradicionalnim načinom rada. Platforma za potpomognutu komunikaciju proširena je edukacijskim modulom koji predstavlja osnovu za razvoj novih edukacijskih rješenja. Definiran je i opisan postupak izdvajanja simbola za potpomognutu komunikaciju i označavanja za osobnu uporabu te je isti implementiran u obliku aplikativnog rješenja u sklopu platforme. Postupak je evaluiran na primjeru predikcije simbola kao jedne od konkretnih primjena izdvajanja simbola.
primijenjena analiza ponašanja, podučavanje diskriminativnim nalozima, potpomognuta komunikacija, dinamička prilagodba edukacijskog sadržaja
nije evidentirano
engleski
Dynamic Adaptation of Educational Content for Users Of Information and Communication Technology Based Augmentative and Alternative Communication
nije evidentirano
Applied Behaviour Analysis, Applied Behaviour Analysis, Discrete Trial Training, augmentative and alternative communication, dynamic adaptation of educational content
nije evidentirano
Podaci o izdanju
190
03.06.2014.
obranjeno
Podaci o ustanovi koja je dodijelila akademski stupanj
Fakultet elektrotehnike i računarstva
Zagreb