Primjenjivost particijskih cijena u avio industriji (CROSBI ID 60909)
Prilog u knjizi | izvorni znanstveni rad | međunarodna recenzija
Podaci o odgovornosti
Tomić, Daniel ; Kramar, Andrea
hrvatski
Primjenjivost particijskih cijena u avio industriji
Ekonomska znanost već dulje vrijeme sugerira kako percipirana cijena ima važnu ulogu u odlukama i izborima potrošača. Takav diskurs temelji se na ideji kako percipirana cijena može ili ne mora biti jednaka nominalnoj cijeni. Iz ove bipolarnosti nastaje zanimljiv koncept, poznat u literaturi kao particijska cijena. Particijska cijena (PP) predstavlja suvremenu strategiju privlačenja potrošača dijeljenjem ukupne cijene proizvoda / usluga na osnovnu cijenu i dodatne troškove kao npr. razne troškove prijevoza, on-line naknade, državne poreze, odredbe i sl. Takvo određivanje cijena razvijeno je kao posljedica suvremenih poslovnih prijetnji i mogućnosti koje proizlaze iz on-line i internet prodaje, informacijske asimetrije, nesavršene percepcije i povećane složenosti strukture troškova kompanija. Mnoge kompanije u svojim interakcijama s tržištem koriste strategiju cijena PP kao taktiku kojom prezentiraju cijenu kroz nekoliko komponenti (višestruka cijena, složena cijena) umjesto da koriste jedinstvenu, sveobuhvatnu cijenu. Primjena takvih cijenama može se često naći u turizmu (turistička pristojba, pristojbe u lukama za putovanja kruzerima, odredbe o određenim turističkim uslugama), hotelijerstvu (obavezne naknade u hotelskim restoranima, hotelske rezervacije, telefonske usluge), trgovini (troškovi prijevoza i dostava, on-line narudžbe), prijevozu (naknade za gorivo u zrakoplovnim tvrtkama), ali i u drugim industrijama i uslužnim djelatnostima (odvojenim troškovima za licenciranje, naknade u studentskim domovima, troškovima popravka vozila), itd. Kako će ovo prikazivanje cijena utjecati na odluke potrošača i njihove ekonomske prosudbe, upravo je ono za što su istraživači najviše zainteresirani ; posebice unutar različitih tržišnih struktura u kojima kompanije djeluju na temelju različite tržišne snage. Naime, PP može biti snažan instrument diskriminacije i segmentacije na tržištu s heterogenim preferencijama potrošača, kao i na tržištima koja su karakterizirana homogenim preferencijama. Ovaj instrument utječe na potrošače na način da mijenja njihovu percepciju o cijeni i proizvodu (i proizvođaču), preferencijama, kupovnim namjerama i odlukama, a konačno i samim zahtjevima. Avio industrija dobar je primjer kako stjecanje pravih informacija o potrebama putnika i njihovom zahtjevu može pomoći u stvaranju odgovarajućih usluga temeljenih na pristupu diskriminacije. Stoga je naum ovog rada ocijeniti primjenjivost taktike PP-a u avio industriji analizom tri niskotarifne i tri konvencionalne aviokompanije, te pritom izložiti navedeni koncept mogućim izazovima u strateškom razmišljanju u cilju postavljanja pravih pitanja, ali i stimuliranja novih istraživanja.
particijske cijene, tržišna strategija, mikroekonomski pristup, avio industrija
nije evidentirano
engleski
Partitioned pricing in the airline industry
nije evidentirano
partitioned price, market strategy, microeconomic approach, airline industry
nije evidentirano
Podaci o prilogu
254-273.
objavljeno
Podaci o knjizi
Second International Thematic Monograph – Thematic Proceedings ; Modern Management Tools and Economy of Tourism Sector in Present Era
Association of Economists and Managers of Balkans and Faculty of Tourism and Hospitality
Beograd: Udruženje ekonomista i menadžera Balkana (UDEKOM) ; Fakultet za Turizam i ugostitelstvo Ohrid
2017.
978-86-80194-10-3