Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Menadžment konkurentnosti kamping turizma (CROSBI ID 418980)

Ocjenski rad | doktorska disertacija

Cvelić-Bonifačić, Josipa Menadžment konkurentnosti kamping turizma / Cerović, Zdenko (mentor); Ika, Fakultet za menadžment u turizmu i ugostiteljstvu, . 2012

Podaci o odgovornosti

Cvelić-Bonifačić, Josipa

Cerović, Zdenko

hrvatski

Menadžment konkurentnosti kamping turizma

U ovom radu istražuju se, putem brojnih primarnih i sekundarnih istraživanja, zakonitosti menedžmenta u kreiranju takve kamping usluge koja će doprinijeti razvoju konkurentnosti kamping turizma u odnosu na konkurente, u odnosu na ostale oblike smještaja. Istraživanja hrvatskoga i europskoga kamping turizma dokazala su njegov značaj za cjelokupnu konkurentnost turizma destinacije. U radu je stoga razvijen model destinacijske kamping konkurentnosti koji pokazuje koje elemente kamping kvalitete destinacija treba razvijati. U razmatranju teorijskoga okvira kamping menadžmenta utvrđena je potreba implementacije tzv. "5 stupova" menadžmenta konkurentnosti kamping turizma: marketing menadžment, menadžment kvalitete, menadžment održivoga razvoja kamping turizma, menadžment sigurnosti i menadžment znanja i obrazovanja u kamping turizmu kao ključnih elemenata uspješnog i konkurentnog menadžmenta. Ustanovljen je ključni utjecaj menadžmenta na razvoj konkurentnosti u kamping turizmu nazvan "campetitiveness". Temeljem originalnih istraživanja autora provedenog među kampistima s vlastitom opremom za smještaj te, po prvi puta, u Hrvatskoj izvršenoga terenskog istraživanja obilježja potražnje gostiju smještenih u mobilnim kućicama, prikupljena su dragocjena marketinška saznanja. Dokazuje se podhipoteza br. 1. da su u kamping turizmu značajno promijenjena obilježja potražnje čemu značajno pridonose obilježja potražnje gostiju u mobilnim kućicama, a što zahtijeva ključnu promjenu menadžmenta kamping turizma. Obzirom na nepostojanje relevantnih statističkih podataka i izvora o gospodarskim učincima kamping turizma, po prvi puta u Hrvatskoj istražen je prihod koji u zemlji ostvaruje kamping turizam. Zaključeno je da kamping turizam doprinosi direktnim prihodima turizma Hrvatske sa 15, 6 % direktnih prihoda. Utvrđeno je da zaposlenost u kamping turizmu iznosi 8, 3% ukupne zaposlenosti u turizmu Hrvatske. Konkurentnost kamping turizma u Hrvatskoj izmjerena je putem odabranih pokazatelja konkurentnosti. Dokazano je da su prema tržišnim obilježjima konkurentniji hoteli nego kampovi te se zaključuje da hrvatski kampovi moraju definirati konkurentske strategije za povećanjem godišnje zauzetosti te povećanjem prihoda. Istraživanje osam odabranih pokazatelja zaposlenosti i produktivnosti dokazuje da su kampovi produktivniji. Iz istraženih jedanaest pokazatelja konkurentne održivosti zaključuje se da je konkurentnost održivosti u kampovima značajno viša nego u hotelima. Pokazatelji financijske konkurentnosti pokazuju da su kampovi u Hrvatskoj značajno konkurentniji od hotela čime se dokazuje podhipoteza br. 2: " Konkurentnost kampova veća je u odnosu na hotele u Hrvatskoj". U radu je dokazana i podhipoteza br. 3: "Kvaliteta kamping usluge povezana je sa financijskom uspješnošću kampova" putem matematičke korelacije 36 odabranih varijabli poslovanja kampova u odnosu na bruto dobit kampova te u odnosu na kvalitetu kampova. Traženi su odgovori na pitanja kako u promijenjenom i nesigurnom okruženju slijediti nove trendove i kreirati novi inovativni konkurentni kamping proizvod. Pregled trendova u redesignu kamping usluge prikazan je kroz autorski model tzv. "7 re-trendova" te su predložene strategije razvoja naturističke kamp usluge u Hrvatskoj, strategije za razvoj malih kampova, preporuke strategije za transformaciju kampova u odmorišna kamp naselja te preporuke za strategije povećanja konkurentnosti kroz razvoj novih segmentiranih vrsta kampova. Zaključeno je da menadžment u kamping turizmu treba implementirati strategije diferenciranja kroz razvoj novih i inovativnih poslovnih modela u izgradnji konkurentne kamping usluge. Temeljem SWOT analize hrvatskoga kampinga predlaže se skup mjera za povećanje konkurentnosti kamping turizma te se dokazuje podhipoteza br. 4: "Implementacijom menadžmenta promjena i strateških mjera povećava se konkurentnost kamping turizma Hrvatske". Iz svih provedenih istraživanja u ovom radu, raspoloživim znanstvenim metodama dokazana je hipoteza: “ Menadžment konkurentnosti doprinosi uspješnom razvoju kamping turizma u uvjetima stalnih promjena". Rezultati više istraživanja provedenih u ovom radu dali su odgovore na pitanja kako upravljati kamping turizmom u cilju stvaranja konkurentnog i održivoga turizma sposobnog biti preduvjet uspješnog društvenog i gospodarskog razvoja. Ponuđeni su odgovori na pitanja iz šire perspektive kako kamping turizam može postati motor razvoja destinacije i kako kamping turizam na modelu Hrvatske može doprinijeti izgradnji europskoga konkurentnog turističkoga proizvoda. . Temeljem svih provedenih istraživanja može se utvrditi da je kroz svojih pet stupova konkurentnosti, menadžment konkurentnosti kreativna snaga razvoja kamping turizma koja doprinosi razvoju i održanju uspješnosti kamping turizma na nivou destinacije. Nastavak za buduća znanstvena istraživanja preporuča se u domeni ekonomskih pokazatelja poslovanja kamping turizma. Daje se preporuka nastavka istraživanja posebice utjecaja razvoja kampinga na razvoj destinacije kao i daljnji razvoj znanstvene misli o menadžmentu konkurentnosti kamping turizma.

kamping, konkurentnost, menadžment

nije evidentirano

engleski

Management of competitiveness of camping tourism

nije evidentirano

camping, competitiveness, management

nije evidentirano

Podaci o izdanju

324

04.07.2012.

obranjeno

Podaci o ustanovi koja je dodijelila akademski stupanj

Fakultet za menadžment u turizmu i ugostiteljstvu

Ika

Povezanost rada

nije evidentirano