Interkulturna homofobija: LGBTIQ (ne)vidljivost u odgojno-obrazovnom kontekstu (CROSBI ID 249752)
Prilog u časopisu | pregledni rad (znanstveni) | domaća recenzija
Podaci o odgovornosti
Bartulović, Marija ; Kušević, Barbara
hrvatski
Interkulturna homofobija: LGBTIQ (ne)vidljivost u odgojno-obrazovnom kontekstu
Tekst polazi od smještanja koncepta seksualne različitosti u širi kontekst interkulturnog obrazovanja, s naglaskom na važnosti povezivanja različitosti u obrazovanju s konceptom društvene pravde. Taj je cilj ukratko ilustriran u prikazu razvoja obrazovanja usmjerenog prema prepoznavanju i promoviranju različitosti kao bogatstva, čijim je diskurzivnim proširivanjem pitanje diskriminacije temeljem seksualnog i rodnog identiteta postalo neizbježan dio suvremenog kritičkog pedagogijskog diskursa. Posebna pažnja pritom je usmjerena na razvoj antidiskriminacijskog rječnika, odnosno koncepata u službi detekcije, analize i kritike opresivnih odgojno-obrazovnih praksi. Nakon pregleda mogućih određenja homofobije i njenog detaljnijeg problematiziranja kao oblika strukturne društvene nepravde, autorice se usmjeravaju na s njom povezane probleme učenika, nastavnika i roditelja koji svojim seksualnim i rodnim identitetima propituju heteronormativnost odgojno-obrazovnoga sustava, dok u završnome dijelu teksta daju prilog daljnjoj dekonstrukciji interkulturne homofobije u hrvatskim školama.
obrazovanje ; seksualna različitost ; seksualne i rodne manjine ; homofobija ; LGBTIQ učenici ; LGBTIQ nastavnici ; LGBTIQ roditelji ; suradnja sa školom
nije evidentirano
engleski
Intercultural homophobia: LGBT (in) visibility in the educational context
nije evidentirano
education, sexual diversity, sexual and gender minorities, homophobia, LGBT students, teachers LGBT, LGBT parents, cooperation with the school
nije evidentirano