Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Boja - zaštitni znak - vizualni identitet (CROSBI ID 660306)

Neobjavljeno sudjelovanje sa skupa | neobjavljeni prilog sa skupa

Bratić, Diana Boja - zaštitni znak - vizualni identitet // Međunarodni dan boja 2017 Zagreb, Hrvatska, 21.03.2017-21.03.2017

Podaci o odgovornosti

Bratić, Diana

hrvatski

Boja - zaštitni znak - vizualni identitet

Kreiranje vizualnog identiteta određuje budućnost branda jer najčešće boja asocira na brand. Ta spoznaja temelji se na činjenici da je boja najuočljiviji element zaštitnog znaka, a tek nakon boje percipiraju se oblik i tipografija. Upravo ta spoznaja da boja određuje asocijacije na brand od velikog je značaja u kreiranju vizualnih elemenata u procesu izgradnje vizualnog identiteta. Ako se u procesu brandiranja boja kontinuirano koristi, ona pridonosi pamtljivosti i prepoznatljivosti branda što mu omogućava konkurentsku prednost. Stoga je provedeno istraživanje kako bi se utvrdila povezanost boje, zaštitnog znaka i branda na način da se ispita povezanost dominantne boje zaštitnog znaka kao temeljnog elementa vizualnog identiteta i pamtljivosti branda. Istraživanje je provedeno na ciljnoj skupini od 100 ispitanika u dobi od 18 do 25 godina jer su ispitanici te dobi najviše izloženi svim vrstama propagandnih aktivnosti kroz sve medijske kanale. Prikazivane su boje (crvena, narančasta, žuta, zelena, plava, ljubičasta, smeđa, te bijela, siva i crna) u ograničenim vremenskim intervalima od 90 sekundi, a ispitanici su ih trebali povezati s brandovima u čijem se zaštitnom znaku nalaze kao osnovna boja ili dominantna boja uz jednu ili više akromatskih ili kromatskih boja. Statističkom obradom dobivenih rezultata uočena je veća zastupljenost crvene i plave kromatske boje u zaštitnim znakovima, te sve tri akromatske boje. Također su zastupljeniji zaštitni znakovi u osnovnoj kromatskoj ili akromatskoj boji ili osnovnoj kromatskoj boji s jednom akromatskom bojom kao što je bijela ili crna. Saznanja proizašla iz rezultata istraživanja dobra su referenca pri odabiru primarnih i sekundarnih boja u procesu kreiranja zaštitnog znaka kao okosnice vizualnog identiteta.

boja, brand, zaštitni znak, vizualni identitet

nije evidentirano

engleski

Color - trademark - visual identity

nije evidentirano

color, brand, trademark, visual identity

nije evidentirano

Podaci o prilogu

nije evidentirano

nije evidentirano

Podaci o skupu

Međunarodni dan boja 2017

predavanje

21.03.2017-21.03.2017

Zagreb, Hrvatska

Povezanost rada

Grafička tehnologija, Informacijske i komunikacijske znanosti