Narječja i dijalekti u čitankama i udžbenicima osnovnih škola (CROSBI ID 660302)
Prilog sa skupa u zborniku | stručni rad | međunarodna recenzija
Podaci o odgovornosti
Jagodar, Josip
hrvatski
Narječja i dijalekti u čitankama i udžbenicima osnovnih škola
U ovom radu analizira se zastupljenost narječja i dijalekata u osnovnoškolskim čitankama i udžbenicima hrvatskog jezika od prvog do osmog razreda osnovne škole. U radu se prezentira rezultati istraživanja provedenog u dvije osnovne škole na primjerima iz čitanki i udžbenika hrvatskog jezika potkrijepiti tvrdnje. Kako se narječja i dijalekti previše ne spominje u osnovnoškolskom obrazovanju, dolazi se do podataka postoje li uopće u svim razredima osnovne škole djelomični ili potpuni tekstovi ili pjesme dijalektne književnosti. Navode se se koji su to književnici popraćeni u udžbeničkoj te građi čitanki. Nadalje, u radu zaključuje o zastupljenosti narječja i dijalekata: štokavskog, kajkavskog i čakavskog, na temelju dobivenih podataka. Pojašnjava se zbog čega je takvo stanje te na koji način bi se takva situacija mogla popraviti. Dobiveni rezultati bit će vjeran prikaz zastupljenosti pisaca i pjesnika koji su pisali dijalektnu književnost za mlade ili se bavili dijalektnom književnošću uopće.
osnovnoškolske čitanke, osnovnoškolski udžbenici hrvatskog jezika, narječja, dijalekti, dijalektna književnost, dijalektni pjesnici
nije evidentirano
engleski
Dialects and Vernaculars in Croatian language Reading Books in the Elementary School
nije evidentirano
elementary textbooks, elementary coursebooks, accents, dialects, dialectal literature, dialectal poets
nije evidentirano
Podaci o prilogu
107-119.
2016.
objavljeno
Podaci o matičnoj publikaciji
Odorčić, Iva ; Protić, Valentina
Slavonski Brod: Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti Sveučilišta Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku
978-953-6965-52-6
Podaci o skupu
Nepoznat skup
predavanje
29.02.1904-29.02.2096