Dijagnostika bolesti hrvatskog obrazovnog sustava: drugi dio (CROSBI ID 782236)
Druge vrste radova | popularni rad
Podaci o odgovornosti
Ahec Šonje, Amina
hrvatski
Dijagnostika bolesti hrvatskog obrazovnog sustava: drugi dio
Sustav obrazovanja promatramo kao proizvodni proces – output ili ishodi učenja mogu se dobiti samo uz ulaganje nekih inputa ili resursa. Dostupnost međunarodnih usporedivih podataka omogućuje nam procjenu dugoročne mjere efikasnosti srednjoškolskog obrazovanja – razmjera ishoda (outputa) u odnosu na uložene resurse (inpute). Promatrat ćemo kako se relativna tehnička efikasnost mijenjala u vremenu među zemljama novim članicama Europske unije. Prema prosječnoj efikasnosti uzorka, zemlje svrstavamo u grupu efikasnih i neefikasnih zemalja u postizanju obrazovnih rezultata. U tri promatrana razdoblja (2009, 2012 i 2015) benchmark zemlje su Estonija i Litva koje efikasno ulažu javni novac u srednje obrazovanje. Hrvatska je rangirana nisko u grupi neefikasnih zemalja u sva tri razdoblja s ispodprosječnom efikasnosti srednjoškolskog obrazovanja. Input orijentirana DEA analiza ukazuje na rasipanje resursa jer se ostvarene rezultate srednjoškolaca moglo postići i s manjim izdatcima (za 6, 6 – 8, 1%).
Obrazovanje, tehnička efikasnost, javni izdatci za obrazovanje, analiza omeđenih podataka, srednje obrazovanje, PISA rezultati
nije evidentirano
engleski
Diagnosis of Croatian Educational System "Disease": Part Two
nije evidentirano
Education, technical efficiency, public expenditure on education, Data Envelopment Analysis, secondary education, PISA rezults
nije evidentirano
Podaci o izdanju
Ekonomski lab, Arhivanalitika
2018.
nije evidentirano
objavljeno