Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 931089

Odnos religije i masovnih medija – analiza religijskih sadržaja na web-portalima


Martinović, Drago; Hudi, Ivana
Odnos religije i masovnih medija – analiza religijskih sadržaja na web-portalima // Medijski dijalozi, XI (2018), 30; 195-208 (podatak o recenziji nije dostupan, članak, znanstveni)


CROSBI ID: 931089 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Odnos religije i masovnih medija – analiza religijskih sadržaja na web-portalima
(The Relationship between Religion and Mass Media – An Analysis of Religious Content on Web Portals)

Autori
Martinović, Drago ; Hudi, Ivana

Izvornik
Medijski dijalozi (1800-7074) XI (2018), 30; 195-208

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni

Ključne riječi
religija ; mediji ; web-portali ; analiza sadržaja
(religion ; media ; websites ; content analysis)

Sažetak
Masovni mediji imaju snažnu ulogu u kreiranju položaja religija odnosno religijskih zajednica na društvenoj sceni, ali i kreiranju društvenih vrijednosti, stavova, načina razmišljanja, društveno poželjnih ili nepoželjnih obrazaca ponašanja. Religijske zajednice svojim djelovanjem doprinose očuvanju i razvoju razumijevanja, tolerancije i dijaloga između pripadnika različitih religija.Prema provedenim istraživanjima bh. građani najviše povjerenja imaju upravo u vjerske institucije i medije. U sklopu ovoga rada metodom analize sadržaja utvrđena su obilježja priloga o religiji koji su objavljeni na naslovnicama najposjećenijih bh. web-portala, kao i pristup medija odnosno novinara prema religijskim sadržajima. S obzirom da je Bosna i Hercegovina država s tri konstitutivna naroda i s isto toliko dominantnih religijskih zajednica (Bošnjaci- muslimani, Srbi-pravoslavci i Hrvati-katolici), te ne samo etnički već i medijski podijeljeno društvo, za potrebe izrade ovoga rada izabrani su najposjećeniji informativni web-portali s područja pripadnika dominantnih religijskih zajednica/naroda (klix.ba, nezavisne.com i bljesak.info). Također, metodom analize religijskih sadržaja utvrđen je odnos jednih prema drugima, odnosno analizirani su religijski sadržaji koji se odnose na jednu religijsku zajednicu i web-portala s područja druge dominantne religijske zajednice. Ananlizirani prilozi religijskog sadržaja uglavnom se preuzimaju s drugih izvora, a najzastupljenija novinarska forma je vijest.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Informacijske i komunikacijske znanosti



POVEZANOST RADA


Profili:

Avatar Url Drago Martinović (autor)

Citiraj ovu publikaciju

Martinović, Drago; Hudi, Ivana
Odnos religije i masovnih medija – analiza religijskih sadržaja na web-portalima // Medijski dijalozi, XI (2018), 30; 195-208 (podatak o recenziji nije dostupan, članak, znanstveni)
Martinović, D. & Hudi, I. (2018) Odnos religije i masovnih medija – analiza religijskih sadržaja na web-portalima. Medijski dijalozi, XI (30), 195-208.
@article{article, year = {2018}, pages = {195-208}, keywords = {religion, media, websites, content analysis}, journal = {Medijski dijalozi}, volume = {XI}, number = {30}, issn = {1800-7074}, title = {The Relationship between Religion and Mass Media – An Analysis of Religious Content on Web Portals}, keyword = {religion, media, websites, content analysis} }