Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Vrednovanje u materinskom jeziku u alternativnim školama (CROSBI ID 418894)

Ocjenski rad | diplomski rad

Dolinar, Kristina Vrednovanje u materinskom jeziku u alternativnim školama / Kolar Billege, Martina (mentor); Zagreb, Učiteljski fakultet, Zagreb, . 2017

Podaci o odgovornosti

Dolinar, Kristina

Kolar Billege, Martina

hrvatski

Vrednovanje u materinskom jeziku u alternativnim školama

Vrednovanje je neizostavan dio nastavnog procesa kojem su učenici svakodnevno izloženi. U području odgoja i obrazovanja vrlo je važno pratiti, provjeravati i ocjenjivati učenika kako bi na temelju povratnih informacija učitelji imali mogućnost uvida u usvojenost odgojno–obrazovnih ishoda i uvjeta, kao i različitih čimbenika koji utječu na kvalitetu odgoja i obrazovanja. Kako bi vrednovanje učeničkih postignuća bilo organizirano i svrhovito, na samom je početku od iznimne važnosti konkretno odrediti koje će se kompetencije (znanja, vještine, sposobnosti) vrednovati. Svrha ovog rada bila je prikazati temeljne elemente/sastavnice postupka vrednovanja u hrvatskom/materinskom jeziku u alternativnim školama. U obzir su uzete Montessori i Waldorf metode poučavanja nastavnog predmeta Hrvatski jezik. Istraživački dio rada odnosi se na intervjuiranje učiteljice Osnovne Montessori škole „Barunice Dedee Vranyczany“ i učiteljice Waldorfske škole u Zagrebu. Podaci i informacije pribavljene intervjuima bile su temelj za uspoređivanje i analizu procesa vrednovanja u materinskom jeziku tijekom primarnog obrazovanja u objema školama. Analizom intervjua (prema: Milas, 2009) utvrđene su razlike između navedenih metoda koje se temelje na načinima i postupcima vrednovanja materinskog jezika, vrsti ocjenjivanja i načinu poučavanja istog. Na temelju rezultata istraživanja zaključeno je kako učitelji Montessori škole učenika vrednuju brojčanom ocjenom ili koriste kombinaciju opisne i brojčane ocjene, dok učitelji Waldorfske škole učenike tijekom primarnog obrazovanja vrednuju samo opisnom ocjenom. U objema navedenim školama naglašeno je poticanje učenika na samovrednovanje i praćenje vlastita napretka.

vrednovanje, primarno obrazovanje, hrvatski/materinski jezik, Montessori i Waldorf alternativne škole

nije evidentirano

engleski

Evaluation of mothertoungue in alternative schools

nije evidentirano

assessment, elementary education, Croatian language/mother tongue, Montessori and Waldorf alternative schools

nije evidentirano

Podaci o izdanju

78

10.07.2017.

obranjeno

Podaci o ustanovi koja je dodijelila akademski stupanj

Učiteljski fakultet, Zagreb

Zagreb

Povezanost rada

Interdisciplinarne humanističke znanosti, Obrazovne znanosti