Vrste teksta u metodičkim predlošcima za poticanje čitalačke motivacije u predškolskoj dobi (CROSBI ID 418893)
Ocjenski rad | diplomski rad
Podaci o odgovornosti
Đurković, Nikolina
Kolar Billege, Martina
hrvatski
Vrste teksta u metodičkim predlošcima za poticanje čitalačke motivacije u predškolskoj dobi
Čitanje je vještina nužna za opstanak u suvremenom svijetu, odnosno neki autori smatraju je osnovnom životnom potrebom. Socijalna i materijalna okolina ima najveći utjecaj na razvoj interesa i motivacije djeteta za usvajanje ove složene jezične djelatnosti. Potrebno je usaditi ljubav prema njoj od najranije dobi, a to je moguće postići različitim temama metodičkih predložaka koje će djeci biti zanimljive i primjerene njihovoj dobi i koje će ih zainteresirati za različita područja. Osim tema, ključno je da metodički predlošci za poticanje čitalačke motivacije budu tekstovi različitih funkcionalnih stilova s kojima će se susretati tijekom cijelog života. Istraživanje je provedeno u dvjema mješovitim skupinama dvaju vrtića s ciljem dobivanja uvida u zastupljenost pojedinih funkcionalnih stilova, književnih rodova te tematike tekstova metodičkih predložaka. Rezultati pokazuju da su u analiziranim metodičkim predlošcima (163 teksta) najazastupljeniji tekstovi pisani književnoumjetničkim funkcionalnim stilom (92, 6 %), najzastupljeniji književni rod je proza (49, 1 %), a najzastupljenije teme su prirodoslovne teme (27 %).
čitanje, čitalačka motivacija, teme metodičkih predložaka, književni rodovi metodičkih predložaka, funkcionalni stilovi
nije evidentirano
engleski
Types of text in metodical templates to encourage reading motivation in preschool age
nije evidentirano
reading, reading motivation, topics of teaching templates, literary genres of the teaching methods, functional styles
nije evidentirano
Podaci o izdanju
73
10.07.2017.
obranjeno
Podaci o ustanovi koja je dodijelila akademski stupanj
Učiteljski fakultet, Zagreb
Zagreb