Pedagoška koncepcija Marije Montessori u suvremenom metodičkom kontekstu (CROSBI ID 418891)
Ocjenski rad | diplomski rad
Podaci o odgovornosti
Hranilović, Andrea
Kolar Billege, Martina
hrvatski
Pedagoška koncepcija Marije Montessori u suvremenom metodičkom kontekstu
Montessori sustav obrazovanja jest svjetski priznata pedagoška koncepcija duge tradicije. Mnogo godina se smatrala pedagogijom isključivo za djecu s posebnim potrebama. Danas se mišljenje promijenilo, pokazuje se velik interes za nju i predmet je brojnih istraživanja. Naglašavanjem djeteta kao aktivnog i slobodnog bića, za razliku od ostalih pedagogija, Montessori ispunjava stvarne, trenutačne potrebe djece te dopušta rast njihove osobnosti. Pokušamo li analizirati temeljne pedagoške i didaktičke odrednice pedagogije, uvidjet ćemo prije svega slobodu izbora, individualizaciju i aktualan razvojni stupanj. Uključujući empirijske, racionalne i duhovne aspekte, dijete je subjekt (akter) vlastitoga razvoja i na tom stavu počiva suvremena slika djeteta. Uviđanjem kontinuiranog rasta i razvoja djetinjstva, područje ranoga i predškolskog odgoja i obrazovanja je pogodno tlo za rađanje novih ideja. Samim time se odbacuju kontroverze suvremenosti pedagoške koncepcije u 19. st. i sada. Pedagoški koncepti sastavnica su odgojno- obrazovnih znanosti koje uz matičnu znanost u metodičkom kontekstu omogućuju izbor najpovoljnijih postupaka za koncipiranje i praktično izvođenje nastavnoga procesa.
suvremeni metodički kontekst, pedagoška koncepcija Marije Montessori, suvremenost, aktivno dijete, suvremena slika djeteta
nije evidentirano
engleski
The pedagogical concept of Marja Montessori in a contemporary methodical context
nije evidentirano
The pedagogical concept of Mary Montessori in a contemporary methodical context
nije evidentirano
Podaci o izdanju
52
10.07.2017.
obranjeno
Podaci o ustanovi koja je dodijelila akademski stupanj
Učiteljski fakultet, Zagreb
Zagreb