Metodička svrha misaone karte u nastavi lektire (CROSBI ID 418890)
Ocjenski rad | diplomski rad
Podaci o odgovornosti
Kovač, Adela
Kolar Billege, Martina
hrvatski
Metodička svrha misaone karte u nastavi lektire
Učenje je složen proces koji obuhvaća tri faze: primanje informacija, pamćenje i zaboravljanje. Trostupanjski model učenja prema Atkinsonu predstavlja tri podsustava od kojih svaki ima funkciju pohranjivanja određene količine informacija određeno vrijeme: senzorni registar, radno (kratkoročno) pamćenje i dugoročno pamćenje (Vizek Vidović i sur., 2014). Ukoliko se informacija što dulje želi zadržati u sjećanju, ona se raznim strategijama učenja i pamćenja pohranjuje u dugoročnom pamćenju, nakon kojega se upotrebom prethodno navedenih strategija po potrebi zadržava u dugoročnom pamćenju dulje razdoblje. Misaone karte su strategija učenja osmišljena i razvijena od strane Tonyja Buzana, britanskog psihologa koji je velik dio svoje karijere posvetio proučavanju i stvaranju tehnika za lakše učenje i pamćenje. Misaone karte zamišljene su kako bi se prilagodile zakonima rada mozga koji procesima asociranja i maštanja stvara nove veze i povezuje nepoznate sadržaje s prethodnim iskustvom. Ovaj organizacijski alat pronalazi široku primjenu u različitim područjima života i rada, pa tako i u nastavi. Ovaj rad primarno se bavi primjenom misaone karte u nastavi lektire. Kako bismo kao učitelji ispunili zadaće nastave lektire kao dijela nastave književnosti, zadatak nam je posegnuti ne samo za novim strategijama učenja, već i motivacije. Vještina čitanja formalno se razvija unutar područja početno čitanje i pisanje, kao sastavnice nastavnog predmeta hrvatski jezik u prvom razredu osnovne škole. Jednako tako, vještinu čitanja možemo razvijati i nadograđivati ustaljivanjem navike čitanja stvarajući poticajne situacije i ugodna iskustva uoči ili pri zajedničkoj ili samostalnog interpretaciji književnog djela. Ukoliko je na adekvatan način predstavimo i povremeno koristimo u drugim područjima predmeta hrvatski jezik i nastavnim predmetima, učenici većinom neće imati problema u svladavanju strategije učenja misaonom kartom. Misaona karta pogodna je za primjenu u svim etapama nastavnog sata lektire, kao i kod samostalnog čitanja lektirnog djela, a to ću i iznijeti i podrobnije opisati u ovom radu.
misaone karte, nastava hrvatskog jezika, čitanje, nastava lektire
nije evidentirano
engleski
The methodological purpose of the mind map in literature lessons
nije evidentirano
mind maps, Croatian language teaching, reading, literature teaching
nije evidentirano
Podaci o izdanju
62
27.02.2018.
obranjeno
Podaci o ustanovi koja je dodijelila akademski stupanj
Učiteljski fakultet, Zagreb
Zagreb