Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Metodička svrha misaone karte u nastavi lektire (CROSBI ID 418890)

Ocjenski rad | diplomski rad

Kovač, Adela Metodička svrha misaone karte u nastavi lektire / Kolar Billege, Martina (mentor); Zagreb, Učiteljski fakultet, Zagreb, . 2018

Podaci o odgovornosti

Kovač, Adela

Kolar Billege, Martina

hrvatski

Metodička svrha misaone karte u nastavi lektire

Učenje je složen proces koji obuhvaća tri faze: primanje informacija, pamćenje i zaboravljanje. Trostupanjski model učenja prema Atkinsonu predstavlja tri podsustava od kojih svaki ima funkciju pohranjivanja određene količine informacija određeno vrijeme: senzorni registar, radno (kratkoročno) pamćenje i dugoročno pamćenje (Vizek Vidović i sur., 2014). Ukoliko se informacija što dulje želi zadržati u sjećanju, ona se raznim strategijama učenja i pamćenja pohranjuje u dugoročnom pamćenju, nakon kojega se upotrebom prethodno navedenih strategija po potrebi zadržava u dugoročnom pamćenju dulje razdoblje. Misaone karte su strategija učenja osmišljena i razvijena od strane Tonyja Buzana, britanskog psihologa koji je velik dio svoje karijere posvetio proučavanju i stvaranju tehnika za lakše učenje i pamćenje. Misaone karte zamišljene su kako bi se prilagodile zakonima rada mozga koji procesima asociranja i maštanja stvara nove veze i povezuje nepoznate sadržaje s prethodnim iskustvom. Ovaj organizacijski alat pronalazi široku primjenu u različitim područjima života i rada, pa tako i u nastavi. Ovaj rad primarno se bavi primjenom misaone karte u nastavi lektire. Kako bismo kao učitelji ispunili zadaće nastave lektire kao dijela nastave književnosti, zadatak nam je posegnuti ne samo za novim strategijama učenja, već i motivacije. Vještina čitanja formalno se razvija unutar područja početno čitanje i pisanje, kao sastavnice nastavnog predmeta hrvatski jezik u prvom razredu osnovne škole. Jednako tako, vještinu čitanja možemo razvijati i nadograđivati ustaljivanjem navike čitanja stvarajući poticajne situacije i ugodna iskustva uoči ili pri zajedničkoj ili samostalnog interpretaciji književnog djela. Ukoliko je na adekvatan način predstavimo i povremeno koristimo u drugim područjima predmeta hrvatski jezik i nastavnim predmetima, učenici većinom neće imati problema u svladavanju strategije učenja misaonom kartom. Misaona karta pogodna je za primjenu u svim etapama nastavnog sata lektire, kao i kod samostalnog čitanja lektirnog djela, a to ću i iznijeti i podrobnije opisati u ovom radu.

misaone karte, nastava hrvatskog jezika, čitanje, nastava lektire

nije evidentirano

engleski

The methodological purpose of the mind map in literature lessons

nije evidentirano

mind maps, Croatian language teaching, reading, literature teaching

nije evidentirano

Podaci o izdanju

62

27.02.2018.

obranjeno

Podaci o ustanovi koja je dodijelila akademski stupanj

Učiteljski fakultet, Zagreb

Zagreb

Povezanost rada

Interdisciplinarne humanističke znanosti