Primjena pravopisnih znanja učenika četvrtog razreda s obzirom na izloženost sadržaja u udžbenicima hrvatskog jezika (CROSBI ID 418888)
Ocjenski rad | diplomski rad
Podaci o odgovornosti
Blum, Monika
Kolar Billege, Martina
hrvatski
Primjena pravopisnih znanja učenika četvrtog razreda s obzirom na izloženost sadržaja u udžbenicima hrvatskog jezika
Budući da je jezik osnova sporazumijevanja svakog čovjeka, važno je njime ovladati jer se na taj način stječu i razvijaju komunikacijske jezične kompetencije. Dijete jezik usvaja od samog rođenja, a u kojoj mjeri, ovisi o okruženju u kojem se ono nalazi. Polaskom u školsko formalno obrazovanje, dijete će govor prenijeti u pismo te učiti jezik kako bi njime u potpunosti ovladalo. Jeziku se poučava i uči na satu Hrvatskoga jezika te zauzima posebno mjesto kao zasebno nastavno područje. Nastavno područje jezika ima nekoliko matičnih znanosti iz kojih se crpi sadržaj poučavanja, u okviru kojega se poučava i sadržaj pravopisa. Temeljna je zadaća nastave pravopisa u tome da poučimo učenike tome kako zapisati ono što govorimo. Pravopis se definira kao skup pravila koja određuju način zapisivanja, a narušavanje tih pravila dovodi do pravopisnih pogrešaka. Sva pravopisna pravila objašnjena su u normativnim priručnicima pravopisa, a posljednji je izdan 2013. godine pod nazivom Hrvatski pravopis, Instituta za hrvatski jezik i jezikoslovlje. Prema Nastavnom planu i programu za osnovnu školu (MZOŠ, 2006) određene su teme koje obuhvaćaju pravopisne sadržaje. Neke od njih obuhvaćaju pravilan izgovor i pisanje glasova č i ć. Glasovima č i ć učenici su izloženi svugdje u svojoj okolini pa tako i u udžbenicima. U nastavi hrvatskoga jezika, pravilna primjena pravopisnih sadržaja, u ovom slučaju pravilna primjena glasova č i ć, može se provjeriti provedbom diktata. Primjena diktata ima važnu ulogu u procesu uvježbavanje pravopisnih sadržaja, odnosno provjeravanja u kojoj su mjeri učenici ovladali pravilima pravopisnih sadržaja. Ovim radom željeli smo istražiti hoće li učenici u diktatima ispravno napisati riječi kojima su više izloženi u udžbenicima, odnosno hoće li više griješiti u pisanju riječi kojima su manje izloženi u udžbenicima. Za potrebe istraživanja proveden je kontrolni diktat.
jezik, Hrvatski jezik, pravopis, diktat
nije evidentirano
engleski
Application of orthographic knowledge of fourth grade pupils with regard to exposure to content in Croatian language textbooks
nije evidentirano
language, Croatian language, spelling, dictation
nije evidentirano
Podaci o izdanju
51
29.09.2017.
obranjeno
Podaci o ustanovi koja je dodijelila akademski stupanj
Učiteljski fakultet, Zagreb
Zagreb