Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Primjena pravopisnih znanja učenika četvrtog razreda s obzirom na izloženost sadržaja u udžbenicima hrvatskog jezika (CROSBI ID 418888)

Ocjenski rad | diplomski rad

Blum, Monika Primjena pravopisnih znanja učenika četvrtog razreda s obzirom na izloženost sadržaja u udžbenicima hrvatskog jezika / Kolar Billege, Martina (mentor); Zagreb, Učiteljski fakultet, Zagreb, . 2017

Podaci o odgovornosti

Blum, Monika

Kolar Billege, Martina

hrvatski

Primjena pravopisnih znanja učenika četvrtog razreda s obzirom na izloženost sadržaja u udžbenicima hrvatskog jezika

Budući da je jezik osnova sporazumijevanja svakog čovjeka, važno je njime ovladati jer se na taj način stječu i razvijaju komunikacijske jezične kompetencije. Dijete jezik usvaja od samog rođenja, a u kojoj mjeri, ovisi o okruženju u kojem se ono nalazi. Polaskom u školsko formalno obrazovanje, dijete će govor prenijeti u pismo te učiti jezik kako bi njime u potpunosti ovladalo. Jeziku se poučava i uči na satu Hrvatskoga jezika te zauzima posebno mjesto kao zasebno nastavno područje. Nastavno područje jezika ima nekoliko matičnih znanosti iz kojih se crpi sadržaj poučavanja, u okviru kojega se poučava i sadržaj pravopisa. Temeljna je zadaća nastave pravopisa u tome da poučimo učenike tome kako zapisati ono što govorimo. Pravopis se definira kao skup pravila koja određuju način zapisivanja, a narušavanje tih pravila dovodi do pravopisnih pogrešaka. Sva pravopisna pravila objašnjena su u normativnim priručnicima pravopisa, a posljednji je izdan 2013. godine pod nazivom Hrvatski pravopis, Instituta za hrvatski jezik i jezikoslovlje. Prema Nastavnom planu i programu za osnovnu školu (MZOŠ, 2006) određene su teme koje obuhvaćaju pravopisne sadržaje. Neke od njih obuhvaćaju pravilan izgovor i pisanje glasova č i ć. Glasovima č i ć učenici su izloženi svugdje u svojoj okolini pa tako i u udžbenicima. U nastavi hrvatskoga jezika, pravilna primjena pravopisnih sadržaja, u ovom slučaju pravilna primjena glasova č i ć, može se provjeriti provedbom diktata. Primjena diktata ima važnu ulogu u procesu uvježbavanje pravopisnih sadržaja, odnosno provjeravanja u kojoj su mjeri učenici ovladali pravilima pravopisnih sadržaja. Ovim radom željeli smo istražiti hoće li učenici u diktatima ispravno napisati riječi kojima su više izloženi u udžbenicima, odnosno hoće li više griješiti u pisanju riječi kojima su manje izloženi u udžbenicima. Za potrebe istraživanja proveden je kontrolni diktat.

jezik, Hrvatski jezik, pravopis, diktat

nije evidentirano

engleski

Application of orthographic knowledge of fourth grade pupils with regard to exposure to content in Croatian language textbooks

nije evidentirano

language, Croatian language, spelling, dictation

nije evidentirano

Podaci o izdanju

51

29.09.2017.

obranjeno

Podaci o ustanovi koja je dodijelila akademski stupanj

Učiteljski fakultet, Zagreb

Zagreb

Povezanost rada

Interdisciplinarne humanističke znanosti