Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 9307

Konativne i emocionalne karakteristike matematički nadarene i prosječno sposobne djece


Vizek-Vidović, Vlasta; Vlahović-Štetić, Vesna; Arambašić, Lidija; Slaviček, Melanija
Konativne i emocionalne karakteristike matematički nadarene i prosječno sposobne djece // Društvena istraživanja : časopis za opća društvena pitanja, 6 (1997), 4-5(30-31); 619-634 (međunarodna recenzija, članak, znanstveni)


CROSBI ID: 9307 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Konativne i emocionalne karakteristike matematički nadarene i prosječno sposobne djece
(Conative and emotional characteristics of mathematically talented children and those of average abilities)

Autori
Vizek-Vidović, Vlasta ; Vlahović-Štetić, Vesna ; Arambašić, Lidija ; Slaviček, Melanija

Izvornik
Društvena istraživanja : časopis za opća društvena pitanja (1330-0288) 6 (1997), 4-5(30-31); 619-634

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni

Ključne riječi
nadarena djeca ; matematika ; konativne karakteristike ; emocionalne karakteristike
(talented children ; mathematics ; conative characteristics ; emotional characteristics)

Sažetak
Cilj istraživanja bio je usporediti matematički nadarene i prosječno sposobne učenike četvrtog razreda osnovne škole prema sljedećim konativnim i emocionalnim karakteristikama: motivaciji za učenje matematike, situacijskom interesu za učenje matematike tijekom nastave, matematičkoj anksioznosti, samopoštovanju vezanom za školsko postignuće i atribuciji uspjeha i neuspjeha u matematici. Skupina matematički nadarenih učenika (N=31)identificirana je na temelju procjene učitelja, uratka u Standardnim progresivnim matricama i Numeričkom testu iz B-serije, kao i uratka u testu znanja iz matematike. Drugu skupinu djece sačinjavali su učenici prosječnih sposobnosti iz tri odjeljenja u kojima nije bilo matematički nadarene djece (N=85). Dobiveni rezultati pokazali su da sljedeće varijable najbolje razlikuju dvije skupine djece: atribucija uspjeha motivaciji i aktivnosti te vanjskim razlozima, intrinzična orijentacija, atribucija neuspjeha sposobnostima i osobinama ličnosti te vanjskim razlozima i matematička anksioznost.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Psihologija



POVEZANOST RADA


Projekti:
130713

Ustanove:
Filozofski fakultet, Zagreb

Poveznice na cjeloviti tekst rada:

hrcak.srce.hr

Citiraj ovu publikaciju:

Vizek-Vidović, Vlasta; Vlahović-Štetić, Vesna; Arambašić, Lidija; Slaviček, Melanija
Konativne i emocionalne karakteristike matematički nadarene i prosječno sposobne djece // Društvena istraživanja : časopis za opća društvena pitanja, 6 (1997), 4-5(30-31); 619-634 (međunarodna recenzija, članak, znanstveni)
Vizek-Vidović, V., Vlahović-Štetić, V., Arambašić, L. & Slaviček, M. (1997) Konativne i emocionalne karakteristike matematički nadarene i prosječno sposobne djece. Društvena istraživanja : časopis za opća društvena pitanja, 6 (4-5(30-31)), 619-634.
@article{article, year = {1997}, pages = {619-634}, keywords = {nadarena djeca, matematika, konativne karakteristike, emocionalne karakteristike}, journal = {Dru\v{s}tvena istra\v{z}ivanja : \v{c}asopis za op\'{c}a dru\v{s}tvena pitanja}, volume = {6}, number = {4-5(30-31)}, issn = {1330-0288}, title = {Konativne i emocionalne karakteristike matemati\v{c}ki nadarene i prosje\v{c}no sposobne djece}, keyword = {nadarena djeca, matematika, konativne karakteristike, emocionalne karakteristike} }
@article{article, year = {1997}, pages = {619-634}, keywords = {talented children, mathematics, conative characteristics, emotional characteristics}, journal = {Dru\v{s}tvena istra\v{z}ivanja : \v{c}asopis za op\'{c}a dru\v{s}tvena pitanja}, volume = {6}, number = {4-5(30-31)}, issn = {1330-0288}, title = {Conative and emotional characteristics of mathematically talented children and those of average abilities}, keyword = {talented children, mathematics, conative characteristics, emotional characteristics} }

Časopis indeksira:


  • Current Contents Connect (CCC)
  • Web of Science Core Collection (WoSCC)
    • Social Science Citation Index (SSCI)
    • SCI-EXP, SSCI i/ili A&HCI
  • Scopus





Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font