Jesu li temperament i samoregulacija značajni prediktori teškoća s mokrenjem predškolske djece? (CROSBI ID 660089)
Prilog sa skupa u zborniku | izvorni znanstveni rad | međunarodna recenzija
Podaci o odgovornosti
Tatalović Vorkapić, Sanja ; Srdić, Duška
hrvatski
Jesu li temperament i samoregulacija značajni prediktori teškoća s mokrenjem predškolske djece?
Teškoće s mokrenjem nerijetko se javljaju tijekom rane i predškolske dobi u razvoju djece, te mogu predstavljati značajan problem u djetinjstvu. Stoga je iznimno važno istražiti što veći broj korelata i prediktora kako bi se kreirale smjernice za što efikasnijim metodama rješavanja ovih teškoća. Dosadašnja su istraživanja pokazala da postoji značajna relacija između teškoća s usvajanjem higijenskih navika i »teškog« temperamenta djece predškolske dobi. Stoga je i ovo istraživanje usmjereno na analizu povezanosti dječjeg temperamenta i teškoća s mokrenjem, te mogućnosti predviđanja ovih teškoća temeljem temperamenta. Na općem upitniku o usvajanju higijenskih navika vezanih uz mokrenje, subskali samoregulacije LJSEDOPD upitnika i EAS upitniku temperamenta, 29 odgajatelja iz 6 dječjih vrtića je procijenilo 461 dijete (220 djevojčica). Utvrđena je niska razina pojavnosti teškoća s mokrenjem u predškolskoj dobi kod procijenjene djece. Osim toga, značajnije su prisutne kod djece mlađe dobi, dječaka i one koja imaju povećanu tjelesnu težinu. Kao što je i pretpostavljeno, korelacijske su analize pokazale značajnu povezanost između snižene samoregulacije i socijabilnosti, te povišene emocionalnosti i aktivnosti i teškoća s mokrenjem. Također u skladu s hipotezama, značajnim prediktorima teškoća s mokrenjem pokazali su se samoregulacija i temperament djece. Nalazi ovog istraživanja raspravljeni su unutar postojećih teorijskih modela i praktičnih implikacija za rad s djecom u kontekstu ranog i predškolskog odgoja i obrazovanja.
EAS model, predškolska djeca, samoregulacija, temperament, teškoće s mokrenjem
nije evidentirano
engleski
Are Temperament and Selfregulation Significant Predictors of Difficulties with Urination in Preschool Children?
nije evidentirano
EAS model, preschool children, self-regulation, temperament, difficulties with urination
nije evidentirano
Podaci o prilogu
18-32.
2017.
objavljeno
Podaci o matičnoj publikaciji
Mednarodna konferena EDUvision2017: Sodobni pristopi poučevanja prihajajočih generacij
Orel, Mojca ; Jurjevčič. Stanislav
Ljubljana: EDUvision
978-961-94307-2-9
Podaci o skupu
Mednarodna konferena EDUvision2017: Sodobni pristopi poučevanja prihajajočih generacij
ostalo
30.11.2017-02.12.2017
Ljubljana, Slovenija