Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Jesu li temperament i samoregulacija značajni prediktori teškoća s mokrenjem predškolske djece? (CROSBI ID 660089)

Prilog sa skupa u zborniku | izvorni znanstveni rad | međunarodna recenzija

Tatalović Vorkapić, Sanja ; Srdić, Duška Jesu li temperament i samoregulacija značajni prediktori teškoća s mokrenjem predškolske djece? // Mednarodna konferena EDUvision2017: Sodobni pristopi poučevanja prihajajočih generacij / Orel, Mojca ; Jurjevčič. Stanislav (ur.). Ljubljana: EDUvision, 2017. str. 18-32

Podaci o odgovornosti

Tatalović Vorkapić, Sanja ; Srdić, Duška

hrvatski

Jesu li temperament i samoregulacija značajni prediktori teškoća s mokrenjem predškolske djece?

Teškoće s mokrenjem nerijetko se javljaju tijekom rane i predškolske dobi u razvoju djece, te mogu predstavljati značajan problem u djetinjstvu. Stoga je iznimno važno istražiti što veći broj korelata i prediktora kako bi se kreirale smjernice za što efikasnijim metodama rješavanja ovih teškoća. Dosadašnja su istraživanja pokazala da postoji značajna relacija između teškoća s usvajanjem higijenskih navika i »teškog« temperamenta djece predškolske dobi. Stoga je i ovo istraživanje usmjereno na analizu povezanosti dječjeg temperamenta i teškoća s mokrenjem, te mogućnosti predviđanja ovih teškoća temeljem temperamenta. Na općem upitniku o usvajanju higijenskih navika vezanih uz mokrenje, subskali samoregulacije LJSEDOPD upitnika i EAS upitniku temperamenta, 29 odgajatelja iz 6 dječjih vrtića je procijenilo 461 dijete (220 djevojčica). Utvrđena je niska razina pojavnosti teškoća s mokrenjem u predškolskoj dobi kod procijenjene djece. Osim toga, značajnije su prisutne kod djece mlađe dobi, dječaka i one koja imaju povećanu tjelesnu težinu. Kao što je i pretpostavljeno, korelacijske su analize pokazale značajnu povezanost između snižene samoregulacije i socijabilnosti, te povišene emocionalnosti i aktivnosti i teškoća s mokrenjem. Također u skladu s hipotezama, značajnim prediktorima teškoća s mokrenjem pokazali su se samoregulacija i temperament djece. Nalazi ovog istraživanja raspravljeni su unutar postojećih teorijskih modela i praktičnih implikacija za rad s djecom u kontekstu ranog i predškolskog odgoja i obrazovanja.

EAS model, predškolska djeca, samoregulacija, temperament, teškoće s mokrenjem

nije evidentirano

engleski

Are Temperament and Selfregulation Significant Predictors of Difficulties with Urination in Preschool Children?

nije evidentirano

EAS model, preschool children, self-regulation, temperament, difficulties with urination

nije evidentirano

Podaci o prilogu

18-32.

2017.

objavljeno

Podaci o matičnoj publikaciji

Mednarodna konferena EDUvision2017: Sodobni pristopi poučevanja prihajajočih generacij

Orel, Mojca ; Jurjevčič. Stanislav

Ljubljana: EDUvision

978-961-94307-2-9

Podaci o skupu

Mednarodna konferena EDUvision2017: Sodobni pristopi poučevanja prihajajočih generacij

ostalo

30.11.2017-02.12.2017

Ljubljana, Slovenija

Povezanost rada

nije evidentirano