Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 930687

Jesu li temperament i samoregulacija značajni prediktori teškoća s mokrenjem predškolske djece?


Tatalović Vorkapić, Sanja; Srdić, Duška
Jesu li temperament i samoregulacija značajni prediktori teškoća s mokrenjem predškolske djece? // Mednarodna konferena EDUvision2017: Sodobni pristopi poučevanja prihajajočih generacij / Orel, Mojca ; Jurjevčič. Stanislav (ur.).
Ljubljana, Slovenija: EDUvision, Stanislav Jurjevčić, 2017. str. 18-32 (plenarno, međunarodna recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)


Naslov
Jesu li temperament i samoregulacija značajni prediktori teškoća s mokrenjem predškolske djece?
(Are Temperament and Selfregulation Significant Predictors of Difficulties with Urination in Preschool Children?)

Autori
Tatalović Vorkapić, Sanja ; Srdić, Duška

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni

Izvornik
Mednarodna konferena EDUvision2017: Sodobni pristopi poučevanja prihajajočih generacij / Orel, Mojca ; Jurjevčič. Stanislav - Ljubljana, Slovenija : EDUvision, Stanislav Jurjevčić, 2017, 18-32

ISBN
978-961-94307-2-9

Skup
Mednarodna konferena EDUvision2017: Sodobni pristopi poučevanja prihajajočih generacij

Mjesto i datum
Ljubljana, Slovenija, 30.11.-02.12.2017

Vrsta sudjelovanja
Plenarno

Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija

Ključne riječi
EAS model, predškolska djeca, samoregulacija, temperament, teškoće s mokrenjem
(EAS model, preschool children, self-regulation, temperament, difficulties with urination)

Sažetak
Teškoće s mokrenjem nerijetko se javljaju tijekom rane i predškolske dobi u razvoju djece, te mogu predstavljati značajan problem u djetinjstvu. Stoga je iznimno važno istražiti što veći broj korelata i prediktora kako bi se kreirale smjernice za što efikasnijim metodama rješavanja ovih teškoća. Dosadašnja su istraživanja pokazala da postoji značajna relacija između teškoća s usvajanjem higijenskih navika i »teškog« temperamenta djece predškolske dobi. Stoga je i ovo istraživanje usmjereno na analizu povezanosti dječjeg temperamenta i teškoća s mokrenjem, te mogućnosti predviđanja ovih teškoća temeljem temperamenta. Na općem upitniku o usvajanju higijenskih navika vezanih uz mokrenje, subskali samoregulacije LJSEDOPD upitnika i EAS upitniku temperamenta, 29 odgajatelja iz 6 dječjih vrtića je procijenilo 461 dijete (220 djevojčica). Utvrđena je niska razina pojavnosti teškoća s mokrenjem u predškolskoj dobi kod procijenjene djece. Osim toga, značajnije su prisutne kod djece mlađe dobi, dječaka i one koja imaju povećanu tjelesnu težinu. Kao što je i pretpostavljeno, korelacijske su analize pokazale značajnu povezanost između snižene samoregulacije i socijabilnosti, te povišene emocionalnosti i aktivnosti i teškoća s mokrenjem. Također u skladu s hipotezama, značajnim prediktorima teškoća s mokrenjem pokazali su se samoregulacija i temperament djece. Nalazi ovog istraživanja raspravljeni su unutar postojećih teorijskih modela i praktičnih implikacija za rad s djecom u kontekstu ranog i predškolskog odgoja i obrazovanja.

Izvorni jezik
Hrvatski



POVEZANOST RADA


Ustanove
Učiteljski fakultet, Rijeka

Autor s matičnim brojem:
Sanja Tatalović Vorkapić, (269694)