Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi

Dan Gospodnji. Povijest i teologija (CROSBI ID 249530)

Prilog u časopisu | pregledni rad (znanstveni) | domaća recenzija

Pažin, Zvonko ; Reponj, Tea Dan Gospodnji. Povijest i teologija // Diacovensia : teološki prilozi, 24 (2016), 1; 137-151

Podaci o odgovornosti

Pažin, Zvonko ; Reponj, Tea

hrvatski

Dan Gospodnji. Povijest i teologija

Autori donose povijesno-teološki prikaz slavljenja kršćanske nedjelje kao dana Gospodnjega od samih početaka do danas. Iako je prva jezgra kršćana bila sastavljena od Židova, kod kojih je bilo vrlo snažno naglašeno svetkovanje subote kao dana posvećenog Bogu i dana odmora, ipak su kršćani – pa i oni iz židovstva – od samih početaka slavili nedjelju kao dan Kristova uskrsnuća i kao dan euharistije u kojoj se ostvaruje vazmeno otajstvo Kristove smrti i uskrsnuća. Tek s Konstantinom je od 321. godine nedjelja postala i neradni dan. Kada od ranog srednjeg vijeka – zbog klerikalizacije liturgije i zbog nerazumljivog latinskog jezika – puk više nije aktivno sudjelovao u liturgiji, nedjeljna euharistija i blagdanski počinak svodi se u pravne okvire obvezatnosti. Drugi vatikanski sabor ponovno otkriva osnovni smisao dana Gospodnjega, a to je euharistijsko slavlje u kojem vjernici opet mogu aktivno sudjelovati. U tome se kontekstu, naravno naglašava i važnost blagdanskog počinka. U ovom sekulariziranom vremenu ponovno otkrivanje smisla kršćanske nedjelje zacijelo je paradigma obnove kršćanskog duha i života, osobito u Europi ispražnjenoj od sekularizma.

Kristovo uskrsnuće ; nedjelja ; nedjeljna euharistija ; Konstantin ; blagdanski počinak ; Drugi vatikanski sabor

nije evidentirano

engleski

The Lord’s Day. History and Theology

The authors present a historical-theological overview of celebrating the Christian Sunday as the Day of the Lord from the very beginning until today. Even though the first nucleus of Christians was composed of Jews, who had a very strongly emphasized observance of the Sabbath as the day dedicated to God and the day of rest, nevertheless Christians - even those from Judaism - from the very beginning have celebrated Sunday as the day of Christ's resurrection and as the day of the Eucharist where we actualize the paschal mystery of Christ's death and resurrection. Only with Constantine, from 321, has Sunday become a day off. When from the early Middle Ages - due to the clericalization of the liturgy and the incomprehensible Latin language - people no longer took an active part in the liturgy, the Sunday Eucharist and solemn rest were reduced to the legal framework of obligation. The Second Vatican Council has rediscovered the core significance of the Lord's Day, and that is the Eucharistic celebration in which the faithful can once again actively participate. In this context, the emphasis is also on the importance of the solemn rest. In this secularized time, the rediscovery of the significance of Christian Sunday is a paradigm of the renewal of Christian spirit and life, particularly in Europe emptied by secularism.

Christ’s resurrection, Sunday, the Sunday Eucharist, Constantine, solemn rest, the Second Vatican Council

nije evidentirano

Podaci o izdanju

24 (1)

2016.

137-151

objavljeno

1330-2655

1849-014X

Povezanost rada

Teologija

Poveznice