Ltd metoda kao alat za učenje u odgoju i obrazovanju za održivi razvoj u visokoškolskoj nastavi (CROSBI ID 659981)
Prilog sa skupa u zborniku | izvorni znanstveni rad | domaća recenzija
Podaci o odgovornosti
Anđić, Dunja ; Ćurić, Antonija
hrvatski
Ltd metoda kao alat za učenje u odgoju i obrazovanju za održivi razvoj u visokoškolskoj nastavi
U radu se prezentira primjer dobre prakse i rezultati preliminarnog istraživanja o primjeni LTD metode u poučavanju odgoja i obrazovanja za održivi razvoj, u kolegiju Pedagogija održivog razvoja na Učiteljskom fakultetu Sveučilišta u Rijeci. LTD metoda ili Learning trough discussion jest pristup učenju koji stavlja studenta u poziciju aktivnog sudionika u procesu nastave uključujući čitanje, komentiranje i aktivno promišljanje o tekstu/radu, izražavanje svojih promišljanja, povezivanje s relevantnim pojmovima te učenje kroz raspravu. U provedbu LTD metode na nastavi kolegija uključeni su bili i web alati namijenjeni dokumentiranju procesa provedbe LTD metode. Nakon provedbe provedeno je preliminarno istraživanje, odnosno kvantitativna i kvalitativna evaluacija metode. Uzorak na kojem se provodila i evaluirala uporaba metode je činilo 31 student sveučilišnog učiteljskog studija Učiteljskog fakulteta Sveučilišta u Rijeci koji su u 8. semestru pohađali kolegij Pedagogija održivog razvoja. Za potrebe ovog istraživanja prilagođen je obrazac namijenjen evaluaciji rada, te su postavljena i pitanja koje su obuhvaćala kvalitativni aspekt evaluacije metode. Studenti su na pitanja odgovarali popunjavanjem obrasca te otvorenim/esejskim tipom odgovora, anonimno i dobrovoljno. Odgovori studenata prezentirat će se putem kvantitativnih podataka i kvalitativno koristeći tematsku analizu. Rezultati u konačnici upućuju da je LTD metoda izvrstan alat za poticanje studenata na razvoj kompetencija koje uključuju aktivno proučavanje literature, razvoj komunikacijskih vještina, interaktivni dijalog i iskazivanje stavova, a u kombinaciji sa suvremenim web alatima sredstvo za kritičko promišljanje problema odgoja i obrazovanja za održivi razvoj u visokoškolskoj nastavi.
LTD metoda ; studenti ; Pedagogija održivog razvoja ; kompetencije ; web alati.
nije evidentirano
engleski
LTD method as a tool for for learning in the field of education for sustainable development in higher education
nije evidentirano
LTD method ; students ; Pedagogy for Sustainable Development ; competencies ; web tools.
nije evidentirano
Podaci o prilogu
285-297.
2017.
objavljeno
Podaci o matičnoj publikaciji
Održivi razvoj i odgojno-obrazovni sustav Hrvatske
Radeka, Igor
Zadar: Sveučilište u Zadru ; Dječji vrtić Radost, Zadar
978-953-331-154-8
Podaci o skupu
Nepoznat skup
predavanje
29.02.1904-29.02.2096