Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 930018

Indeks pouzdanja potrošača kao navješćujući indikator promjena prometa u trgovini na malo


Čižmešija, Mirjana; Orlović, Zrinka
Indeks pouzdanja potrošača kao navješćujući indikator promjena prometa u trgovini na malo // Ekonomski pregled : mjesečnik Hrvatskog društva ekonomista Zagreb, 69 (2018), 1; 3-19 (recenziran, članak, znanstveni)


CROSBI ID: 930018 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Indeks pouzdanja potrošača kao navješćujući indikator promjena prometa u trgovini na malo
(Consumer confidence indicator as a leading indicator of changes in retail trade turnover)

Autori
Čižmešija, Mirjana ; Orlović, Zrinka

Izvornik
Ekonomski pregled : mjesečnik Hrvatskog društva ekonomista Zagreb (0424-7558) 69 (2018), 1; 3-19

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni

Ključne riječi
pokazatelj pouzdanja potrošača ; promet u trgovini na malo ; VAR model ; Grangerov test uzročnosti ; konfuzijska matrica ; korelacija pomičnog okvira
(consumer confidence indicator ; turnover in the retail trade, VAR Model ; Granger Causality test ; confusion matrix, rolling-window correlation)

Sažetak
Cilj rada je empirijski ispitati postojanje povezanosti prometa u trgovini na malo i Pokazatelja pouzdanja potrošača na razini Europske unije i na razini euro područja. Pokazatelj pouzdanja potrošača (engl. Consumer Confidence Indicator, CCI) je kompozitni pokazatelj ocjena i očekivanja potrošača u zemljama EU i EA. U istraživanju se ispituje mogućnost predviđanja smjera promjene prometa u trgovini na malo, a ne i intenziteta te promjene. Pri tome se ispituje povezanost predviđenih (po promjenama CCI-a) i ostvarenih promjena prometa u trgovini na malo (na godišnjoj razini) za određeno vrijeme prethođenja. U tu svrhu u analizi je korišten VAR model, Grangerov test uzročnosti, konfuzijska matrica i Hi-kvadrat test nezavisnosti obilježja u tablici kontingence. Uočeno je da promjene CCI-a prethode promjenama prometa u trgovini na malo dva (za EU) i tri (za EA) mjeseca i da su planirane i ostvarene promjene statistički značajno povezane. U oko 80% slučajeva su promjene za navedeno vrijeme prethođenja (na godišnjoj razini) istosmjerne. Dodatno su izračunani koeficijenti korelacije pomičnog okvira i utvrđena nestabilnost povezanosti među varijablama kroz vrijeme.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Ekonomija



POVEZANOST RADA


Projekti:
HRZZ-IP-2013-11-3858 - Uloga ekonomskog sentimenta u tumačenju makroekonomskih trendova: metodološka unapređenja i nova područja primjene (MCPSIL2484BI) (Čižmešija, Mirjana, HRZZ - 2013-11) ( POIROT)

Ustanove:
Ekonomski fakultet, Zagreb

Profili:

Avatar Url Zrinka Orlović (autor)

Avatar Url Mirjana Čižmešija (autor)


Citiraj ovu publikaciju

Čižmešija, Mirjana; Orlović, Zrinka
Indeks pouzdanja potrošača kao navješćujući indikator promjena prometa u trgovini na malo // Ekonomski pregled : mjesečnik Hrvatskog društva ekonomista Zagreb, 69 (2018), 1; 3-19 (recenziran, članak, znanstveni)
Čižmešija, M. & Orlović, Z. (2018) Indeks pouzdanja potrošača kao navješćujući indikator promjena prometa u trgovini na malo. Ekonomski pregled : mjesečnik Hrvatskog društva ekonomista Zagreb, 69 (1), 3-19.
@article{article, year = {2018}, pages = {3-19}, keywords = {pokazatelj pouzdanja potro\v{s}a\v{c}a, promet u trgovini na malo, VAR model, Grangerov test uzro\v{c}nosti, konfuzijska matrica, korelacija pomi\v{c}nog okvira}, journal = {Ekonomski pregled : mjese\v{c}nik Hrvatskog dru\v{s}tva ekonomista Zagreb}, volume = {69}, number = {1}, issn = {0424-7558}, title = {Indeks pouzdanja potro\v{s}a\v{c}a kao navje\v{s}\'{c}uju\'{c}i indikator promjena prometa u trgovini na malo}, keyword = {pokazatelj pouzdanja potro\v{s}a\v{c}a, promet u trgovini na malo, VAR model, Grangerov test uzro\v{c}nosti, konfuzijska matrica, korelacija pomi\v{c}nog okvira} }
@article{article, year = {2018}, pages = {3-19}, keywords = {consumer confidence indicator, turnover in the retail trade, VAR Model, Granger Causality test, confusion matrix, rolling-window correlation}, journal = {Ekonomski pregled : mjese\v{c}nik Hrvatskog dru\v{s}tva ekonomista Zagreb}, volume = {69}, number = {1}, issn = {0424-7558}, title = {Consumer confidence indicator as a leading indicator of changes in retail trade turnover}, keyword = {consumer confidence indicator, turnover in the retail trade, VAR Model, Granger Causality test, confusion matrix, rolling-window correlation} }

Časopis indeksira:


  • Web of Science Core Collection (WoSCC)
    • Emerging Sources Citation Index (ESCI)
  • Scopus
  • EconLit


Uključenost u ostale bibliografske baze podataka:


  • Journal of Economic Literature
  • Scopus
  • ECONOMICS
  • Directory of Open AccessJournals (DOAJ)





Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font