Indeks pouzdanja potrošača kao navješćujući indikator promjena prometa u trgovini na malo (CROSBI ID 249421)
Prilog u časopisu | izvorni znanstveni rad
Podaci o odgovornosti
Čižmešija, Mirjana ; Orlović, Zrinka
hrvatski
Indeks pouzdanja potrošača kao navješćujući indikator promjena prometa u trgovini na malo
Cilj rada je empirijski ispitati postojanje povezanosti prometa u trgovini na malo i Pokazatelja pouzdanja potrošača na razini Europske unije i na razini euro područja. Pokazatelj pouzdanja potrošača (engl. Consumer Confidence Indicator, CCI) je kompozitni pokazatelj ocjena i očekivanja potrošača u zemljama EU i EA. U istraživanju se ispituje mogućnost predviđanja smjera promjene prometa u trgovini na malo, a ne i intenziteta te promjene. Pri tome se ispituje povezanost predviđenih (po promjenama CCI-a) i ostvarenih promjena prometa u trgovini na malo (na godišnjoj razini) za određeno vrijeme prethođenja. U tu svrhu u analizi je korišten VAR model, Grangerov test uzročnosti, konfuzijska matrica i Hi-kvadrat test nezavisnosti obilježja u tablici kontingence. Uočeno je da promjene CCI-a prethode promjenama prometa u trgovini na malo dva (za EU) i tri (za EA) mjeseca i da su planirane i ostvarene promjene statistički značajno povezane. U oko 80% slučajeva su promjene za navedeno vrijeme prethođenja (na godišnjoj razini) istosmjerne. Dodatno su izračunani koeficijenti korelacije pomičnog okvira i utvrđena nestabilnost povezanosti među varijablama kroz vrijeme.
pokazatelj pouzdanja potrošača ; promet u trgovini na malo ; VAR model ; Grangerov test uzročnosti ; konfuzijska matrica ; korelacija pomičnog okvira
nije evidentirano
engleski
Consumer confidence indicator as a leading indicator of changes in retail trade turnover
nije evidentirano
consumer confidence indicator ; turnover in the retail trade, VAR Model ; Granger Causality test ; confusion matrix, rolling-window correlation
nije evidentirano
Podaci o izdanju
69 (1)
2018.
3-19
objavljeno
0424-7558
Povezanost rada
Ekonomija