Motiv Krunidbe Bogorodice u istarskom srednjojvkeovnom zidnom slikarstvu (CROSBI ID 659732)
Neobjavljeno sudjelovanje sa skupa | neobjavljeni prilog sa skupa
Podaci o odgovornosti
Ratkovčić, Rosana
hrvatski
Motiv Krunidbe Bogorodice u istarskom srednjojvkeovnom zidnom slikarstvu
Ikonografska tema Krunidbe Bogorodice česta je u venecijanskom slikarstvu 14. stoljeća. U istarskom zidnom slikarstvu krajem 14. i početkom 15. st. motiv Krunidbe ostvaren je u crkvama sv. Antuna u Žminju, sv. Jurja u Radovanima i sv. Barnabe u Vižinadi. Na prizoru Krunidbe Bogorodice u crkvi sv. Antuna u Žminju ishodište u venecijanskom slikarstvu kasnog trečenta prepoznaje se u frontalnim likovima svetaca u donjem pojasu oltarnog zida, a složena arhitektura prijestolja na kojem se odvija Krunidba na tragu je utjecajnog rješenja Guarienta d’Arpa u Duždevoj palači. Na prizoru Krunidbe u Sv. Barnabi u Vižinadi izostalo je prikazivanje složenog arhitektonske strukture prijestolja, ali odjeke Guarientovog utjecaja nalazimo u smještanju prizora Krunidbe na izlazni zid, gdje u kombinaciji sa prizorom Pakla predstavlja simbolični prikaz Raja, što je bilo značenje i Guarientove venecijanske freske. Prizor Krunidbe u crkvi sv. Jurja u Radovanima, ostvaren jednostavnim likovnim sredstvima, upućuje na prihvaćanje i lokalnu preradbu utjecajnih stranih uzora.
Krunidba Bogorodice, istarsko srednjovjekovno zidno slikarstvo, trečento
nije evidentirano
engleski
The Motif of the Coronation of the Virgin in the Istrian Medieval Mural Painting
nije evidentirano
The Coronation of the Virgin, Istrian medieval murals, Italian trecento
nije evidentirano
Podaci o prilogu
nije evidentirano
nije evidentirano
Podaci o skupu
IX. Dani Cvita Fiskovića: Likovna kultura i stvaralaštvo 14. stoljeća u Hrvatskoj
predavanje
04.10.2005-07.10.2005
Orebić, Hrvatska; Korčula, Hrvatska; Ston, Hrvatska