Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 928828

MOGUĆNOSTI NOVIH MEDIJA U EDUKACIJI I KOMUNIKACIJI NUTRITIVNIH TEMA DJECI OSNOVNOŠKOLSKE DOBI


Tomić-Obrdalj, Helena; Gajari, Davorka; Vidaković, Maja; Colić Barić, Irena
MOGUĆNOSTI NOVIH MEDIJA U EDUKACIJI I KOMUNIKACIJI NUTRITIVNIH TEMA DJECI OSNOVNOŠKOLSKE DOBI // Zbornik sažetaka, 3. Međunarodni kongres nutricionista / Gradinjan, Marko (ur.).
Zagreb: Nutricionizam Balans, 2015. str. 46-46 (poster, međunarodna recenzija, sažetak, znanstveni)


Naslov
MOGUĆNOSTI NOVIH MEDIJA U EDUKACIJI I KOMUNIKACIJI NUTRITIVNIH TEMA DJECI OSNOVNOŠKOLSKE DOBI
(POSSIBILITIES OF NEW MEDIA IN EDUCATION AND COMMUNICATION OF NUTRITIVE TOPICS INTENDED FOR PRIMARY SCHOOL CHILDREN)

Autori
Tomić-Obrdalj, Helena ; Gajari, Davorka ; Vidaković, Maja ; Colić Barić, Irena

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, znanstveni

Izvornik
Zbornik sažetaka, 3. Međunarodni kongres nutricionista / Gradinjan, Marko - Zagreb : Nutricionizam Balans, 2015, 46-46

ISBN
978-953-57840-2-9

Skup
3. Međunarodni kongres nutricionista

Mjesto i datum
Zagreb, Hrvatska, 6.-8.11.2015

Vrsta sudjelovanja
Poster

Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija

Ključne riječi
Nutritivna edukacija i komunikacija, novi mediji, piramida pravilne prehrane, osnovnoškolci
(Nutritive education and communication, new media, food pyramid, primary school children)

Sažetak
Uvod: Prehrambena industrija Podravka d.d. Koprivnica u suradnji s Laboratorijem za znanost o prehrani Prehrambeno-biotehnološkog fakulteta Sveučilišta u Zagrebu pokrenula je 2014. godine projekt „Zdravi odmor“ s ciljem poboljšanja prehrambenih navika osnovnoškolaca putem pripreme zdravih školskih obroka u suradnji sa školama i roditeljima. Mrežna stranica projekta www.zdraviodmor.hr sačinjena je od edukativnih materijala različitog formata, prilagođenih različitim ciljnim skupinama: nastavnom osoblju u svrhu edukacije, roditeljima i djeci. Nakon postavljanja stranice u sklopu Projekta Podravka d.d. je provela specifično pilot ispitivanje znanja djece o pravilnoj prehrani, a s ciljem utvrđivanja učinkovitosti ove vrste medija u komunikaciji nutritivnih tema. Ispitanici i metode: Ciljna grupa ispitanika bila su djeca 4. razreda osnovne škole, uz primjenu metode fokusnih grupa. Tema ispitivanja bila je Piramida pravilne prehrane, dostupna na mrežnim stranicama. Djeca su na početku ispitivanja ispunila kratki obrazac o poznavanju teme. Zatim je provedena edukacija koristeći materijal dostupan na stranicama Projekta. Ispitanici su zatim zasebno na tabletima proučavala stranicu i pronalazila sadržaje vezane uz temu. Na kraju edukacije ponovljeno je testiranje putem obrasca. Ukupno je sudjelovalo 20 učenika. Rezultati: Rezultati ispitivanja pokazuju da ciljna skupina pozitivno reagira na edukaciju putem novih oblika medija. Djeca s lakoćom nalaze tražene sadržaje na stranici. Pozitivno su se izrazili o veličini teksta. Sadržaj treba biti kratak, koncizan i davati ključnu informaciju u dvije do tri rečenice. Djeca su iskazala potrebu za novim alatima komunikacije poput specifičnih aplikacija kao što su igrice s nutritivnom tematikom. Zaključak: Utjecaj ovakvog tipa edukacije pozitivno utječe na usvajanje znanja i pokazuje potencijal u stvaranju pozitivnih prehrambenih navika ciljane grupe ispitanika, a predstavlja i važan oblik prevencije nezaraznih kroničnih bolesti.

Izvorni jezik
Hrvatski



POVEZANOST RADA


Ustanove
Prehrambeno-biotehnološki fakultet, Zagreb,
PODRAVKA prehrambena industrija d.d. FC "Istraživanje i razvoj