Dijagnoza "bolesti" hrvatskog obrazovnog sustava: prvi dio (CROSBI ID 782150)
Druge vrste radova | popularni rad
Podaci o odgovornosti
Ahec Šonje, Amina
hrvatski
Dijagnoza "bolesti" hrvatskog obrazovnog sustava: prvi dio
Usluga obrazovanja je efikasna ako pružatelji usluge iskoriste postojeće resurse (input), primjerice državne izdatke za obrazovanje, na najbolji mogući način i osiguraju učinkovite ishode (output), tj. visoke obrazovne rezultate. Ako je obrazovni sustav neefikasan, moguća su dva rješenja: uz iste izdatke poboljšati obrazovne rezultate (output metoda) ili smanjiti izdatke primjereno ostvarenim niskim obrazovnim rezultatima (input metoda). Prva metoda zahtjeva dublje obrazovne reforme i velike napore mjerodavnih vlasti i edukatora. Druga metoda je kratkoročna i jednostavnija, ali zato politički nepopularna jer zahtijeva uštede i smanjenje izdataka za obrazovanje. Svi dionici tog procesa, roditelji, edukatori i vlasti, moramo biti svjesni da trećeg recepta za izlazak iz gliba neefikasnosti hrvatskog obrazovnog sustava nema.
obrazovanje, tehnička efikasnost, javni izdatci za obrazovanje, analiza omeđenih podataka, osnovno obrazovanje, TIMSS testovi
nije evidentirano
engleski
Diagnosis of Croatian Educational System "Disease": Part One
nije evidentirano
education, technical efficiency, public expenditure on education, Data Envelopment Analysis, primary education, TIMSS tests
nije evidentirano
Podaci o izdanju
Ekonomski lab, Arhivanalitika
2018.
nije evidentirano
objavljeno