Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 926464

Samoprocjene i vršnjačke procjene javnoga govora budućih učitelja


Šijačić, Željka; Sablić, Marija; Rački, Željko
Samoprocjene i vršnjačke procjene javnoga govora budućih učitelja // Život i škola : časopis za teoriju i praksu odgoja i obrazovanja, LXIII (2017), 1; 105-115 (domaća recenzija, članak, znanstveni)


Naslov
Samoprocjene i vršnjačke procjene javnoga govora budućih učitelja
(Self- and peer-assessments of public speaking of future teachers)

Autori
Šijačić, Željka ; Sablić, Marija ; Rački, Željko

Izvornik
Život i škola : časopis za teoriju i praksu odgoja i obrazovanja (0044-4855) LXIII (2017), 1; 105-115

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni

Ključne riječi
Govorničko samopouzdanje ; komunikacijska kompetencija ; osobine učitelja ; retorika ; strah od javnog nastupa

Sažetak
Cilj je istraživanja ispitati odnose vršnjačkih procjena obilježja govora i govorničkoga samopouzdanja sa samoprocjenom govorničkoga samopouzdanja u budućih učitelja razredne nastave. Istraživanje pruža odgovor na pitanje mogu li se na temelju ocjena u studiju i samoprocjene govorničkoga samopouzdanja predvidjeti vršnjačke procjene obilježja govora. U istraživanju su tečnost u izražavanju, bogatstvo rječnika, jasnoća i razgovijetnost govora te govori li student (N = 62) hrvatskim standardnim jezikom korištena kao obilježja jezično i komunikacijski (govorno) kompetentnih govornih modela. Uporabom regresijske analize nalazi predstavljeni u radu upućuju na statistički značajne odnose između konsenzusno mjerenoga govorničkog samopouzdanja i mjerenih obilježja kvalitete govora prema procjeni vršnjaka, samoprocjene govorničkoga samopouzdanja, ali i materijalne pripreme za poučavanje iskazane prosjekom ocjena tijekom učiteljskoga studija. Rezultati podržavaju razlikovanje obilježja govora i govorničkoga samopouzdanja, kao i potrebu ponuditi budućim učiteljima podršku u razvoju govor, ali i pozitivnoga govorničkog samopouzdanja.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Psihologija, Pedagogija, Obrazovne znanosti (psihologija odgoja i obrazovanja, sociologija obrazovanja, politologija obrazovanja, ekonomika obrazovanja, antropologija obrazovanja, neuroznanost i rano učenje, pedagoške discipline)



POVEZANOST RADA


Ustanove
Fakultet za odgojne i obrazovane znanosti, Osijek