Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 926328

Povezanost motoričkih sposobnosti i nastavne teme šut s tla osnovnim načinom (rukomet) kod jedanaestogodišnjih učenica


Vlahović, Lidija; Babin, Bojan; Babin, Josip
Povezanost motoričkih sposobnosti i nastavne teme šut s tla osnovnim načinom (rukomet) kod jedanaestogodišnjih učenica // Školski vjesnik : časopis za pedagogijsku teoriju i praksu, 65 (2016), Tematski broj; 159-169 (recenziran, članak, znanstveni)


Naslov
Povezanost motoričkih sposobnosti i nastavne teme šut s tla osnovnim načinom (rukomet) kod jedanaestogodišnjih učenica
(Relation between motor abilities and motor skill basic floor shoot (handball) from the official curriculum of physical education for female pupils in fifth grade)

Autori
Vlahović, Lidija ; Babin, Bojan ; Babin, Josip

Izvornik
Školski vjesnik : časopis za pedagogijsku teoriju i praksu (0037-654x) 65 (2016), Tematski broj; 159-169

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni

Ključne riječi
Motoričke sposobnosti ; nastavna tema šut s tla osnovnim načinom (rukomet) ; tjelesna i zdravstvena kultura ; učenice petih razreda
(Fifth-graders ; motor skills ; motor skill Basic floor shoot (handball) ; physical education)

Sažetak
Istraživanje je provedeno s ciljem utvrđivanja povezanosti motoričkih sposobnosti i reprezentativne nastavne teme Šut s tla osnovnim načinom (rukomet) iz nastavne cjeline Igre u službenom planu i programu tjelesne i zdravstvene kulture za učenice petih razreda osnovne škole. Sukladno navedenom, na uzorku od 145 učenica u dobi od 11 godina primijenjen je 21 test za procjenu motoričkih sposobnosti te 1 test za procjenu motoričkog znanja. Nalazi multiple regresijske analize pokazuju da su za izvršenje testa motoričkog znanja Šut s tla osnovnim načinom (rukomet) važniji mehanizmi za regulaciju kretanja. To nam ukazuje na važnost pri odabiru nastavnih tema, odnosno, kinezioloških operatora u procesu programiranja nastave tjelesne i zdravstvene kulture, koji će u najvećoj mjeri pridonijeti transformaciji pojedinih dimenzija antropoloških obilježja, a sve u cilju postizanja poželjnih finalnih stanja učenika. Također, rezultati ukazuju na koje motoričke sposobnosti primarno treba utjecati da bi u procesu praćenja i vrednovanja učenice postizale što bolje rezultate pri ocjenjivanju nastavne teme Šut s tla osnovnim načinom (rukomet).

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Pedagogija, Kineziologija



POVEZANOST RADA


Projekt / tema
227-2271694-1696 - Kineziološka edukacija u predškolskom odgoju i primarnom obrazovanju (Ivan Prskalo, )

Ustanove
Učiteljski fakultet, Zagreb,
Filozofski fakultet u Splitu,
Kineziološki fakultet, Split

Uključenost u ostale bibliografske baze podataka:


  • MLA International Bibliography
  • HRČAK – Portal znanstvenih časopisa Republike Hrvatske